شبکه اشتراک گذاری خودرو MIT با رویکرد هوشمند سازی اتومبیل ها

شبکه اشتراک گذاری خودرو MIT با رویکرد هوشمند سازی اتومبیل ها

سرویس اشتراک گذاری خودروی «اوبر» و «لیفت» در حال حاضر در مناطق مختلفی از خاک ایالات متحده مشغول به فعالیت و خدمات رسانی به مسافران درون شهری هستند، اما پروژه تحقیقاتی جدید دانشجویان دانشگاهMIT قصد دارد این ایده را با افزودن سامانه خودروهای هوشمند بدون راننده ارتقا دهد.

در فاز اول از پروژه مشترکMIT و خودروسازی فورد، که از اول ماه سپتامبر عملیاتی می شود، دانشجویان می توانند با استفاده از خودروهای الکتریکی کوچکی در محوطه دانشگاه و خیابان های شهر تردد کنند. ویژگی خودروهای مذکور این است که علاوه بر داشتن ابعادی کوچک، مجهز به سامانه ای هوشمند برای جلوگیری از برخورد با عابرین پیاده هستند. همین دو ویژگی سبب می شود که این ماشین ها بتوانند بدون خطر در پیاده روهای دانشگاه نیز رفت و آمد کنند.

در طی ۵ ماه گذشته، گروه توسعه دهنده با استفاده از سنسورهایLiDARنصب شده بر روی خودورهای خود، الگویی معنادار از شیوه رفتار و حرکت عابرین پیاده در محوطه دانشگاه را به دست آورده اند. با ترکیب این اطلاعات با برخی داده های دیگر از جمله برنامه کلاس ها، وضعیت آب و هوا، و حتی «حالات متغیر دانشجویان و اساتید در زمان امتحانات پایان ترم»، تیم طراح می تواند بهترین مسیر برای عبور این خودروهای هوشمند در هر روز را پیش بینی نماید.

نتیجه چنین پروژه ای علاوه بر راه اندازی یک شبکه اشتراک گذاری خودروی بسیار کارآمد برای دانشگاه، ارتقای سامانه تشخیص عابرین پیاده برای برنامه «Smart Mobility» کمپانی فرود خواهد بود.

به مرور و با افزایش دقت و کارایی سامانه مسیریابی، به زودی نیاز به راننده یا هر فرد ناظری دراین خودروها به طور کامل از بین خواهد رفت. در حال حاضر در شهر آمستردام هلند هم اتوبوس های بدون راننده در حال رساندن مسافرین به فرودگاه شهر هستند.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *