گوگل تمرکز ویژه ای را روی طراحی داخلی خودروی بدون راننده اش قرار داده است

گوگل تمرکز ویژه ای را روی طراحی داخلی خودروی بدون راننده اش قرار داده است

آیا ممکن است که صندلی های خودروی بدون راننده گوگل روکشی از چرم طبیعی و خز داشته باشد؟ آیا قرار است روکش داشبورد و رودری ها از بهترین مخمل تولید شود؟ نظر شما در مورد سیستم صوتی چند کاناله و سانروف چیست؟

شاید هنوز اظهار نظر در این مورد زود باشد، اما آگهی های استخدام جدید گوگل نشان می دهد که آنها کار روی طراحی دکور داخل کابین اتومبیل خودرانشان را آغاز کرده اند.

بر اساس این آگهی، گوگل به دنبال استخدام یک «سر مهندس طراح دکوراسیون داخلی خودرو» است. در شرایط اختصاصی مهندس مورد نظر آمدهکه او می بایست تجربه توسعه محصول را در بخش های مدل سازی سخت و مدل سازی نرم داشته باشد. به علاوه بایداز تجربه کافی در زمینه طراحی دکور داخلی و صندلی خودروها نیز برخوردارباشد.

آگهی فوق دید خوبی نسبت به برنامه هایگوگل برای خودروی بدون راننده اشرا آشکار می سازد. گوگل در گذشته بارها اعلام کرده بود که بعد از طی مراحل توسعه فنی و هوش مصنوعی، قصد دارد که خودروی اتوماتیکش را با مشارکت یک خودروساز مطرح به تولید برساند، اما همین آگهی جدید نشان می دهد که آنها قصد ندارند کارهای خود را صرفاً محصور در امور فنی نمایند.

آنها می خواهند امضایشان را چه در تجربه رانندگی و چه در طراحی بدنه و داخل کابین به جای بگذارند. از آنجا که احتمالاً محصول نهاییفاقد فرمان، پدال ها و دسته دنده خواهد بود، پس نیاز به یک باز طراحی اساسی در داخل کابین وجود دارد.

این را نیز باید در نظر آورد که مبحث طراحی هیچ گاه در گوگل مثل آنچه در اپل وجود دارد، جدی گرفته نشده است و وقتی موضوع طراحی کالایی پیچیده چون خودرو درمیان باشد، شرکت های زیادی هستند که تجربه و تخصصی بسیار بیشتر از ساکنین مانتین ویو دارند.

اگر قرار است ابزاری نوآورانه و جدید چونخودروهای بی نیاز از راننده جای خود را در میان مشتریان باز کنند، لازم است چه از لحاظ کارایی و چه از لحاظ رعایت اصول طراحی و زیبایی شناسی، در بهترین وضع ممکن قرار داشته باشند.

حال سوال اساسی اینجاست که ورود گوگل به بحث طراحی ظاهری اتومبیل خود در نهایت منجر به افزایش زیبایی و کارایی آن خواهد شد، یا این که تمام خلاقیت ها و نوآوری های فناورانه آن را زایل خواهد کرد؟

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *