سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری اپل در شرکت کرایه اتومبیل Didi در چین

سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری اپل در شرکت کرایه اتومبیل Didi در چین

کمپانی بزرگ اپل به انگیزه درکبیشتر بازار چین، به تازگی مبلغیک میلیارد دلار درشرکت Didi، که از آن به عنوان اوبر چینی یاد می شود، سرمایه گذاری کرده است. این سرویسکرایه، و یا به بیان بهتر همسفریخودرو (ride-hailing service)، همین حالا هم از ثروت خوبی برخوردار است. ارزشDidi در حال حاضر حدود ۲۵ میلیارد دلار تخمین زده می شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، این شرکت ۷۸ درصد از سهم بازار سرویس های اشتراک گذاری خودرو را در کشور چین در اختیار دارد. تیم کوک به عنوان مدیرعامل اپل اعلام داشته، این سرمایه گذاری به شرکت متبوعش کمک می کند درک بهتری از بازار چین و البته خودروهایش به دست بیاورد.

لازم به یادآوری نیست که اپل یک سالی هست به کسب و کار تولید خودرو علاقه مند شده و قصد دارد وارد این بازار شود. بنابراین به نظر می رسد سرمایه گذاری اخیر نیز بخشی از پروژهبزرگ تایتان برای ورود به جمع خودروسازان باشد.

موبایل ساز چینیLeEco هم کهچندی پیش از خودروی الکتریکی خود پرده برداشت، در اقدامیمشابه،دست به خرید بخشی از سهام دیگر شرکت کرایه خودروی چینی، یعنیYidao Yongche کرد.

اپل می خواهد وارد کسب و کاری شود که فاصله زیادی با ریشه هایش دارد. آنها عزم ورود به رقابتی را کرده اندکه شناخت زیادی از قوانینش ندارند.شاید به همین دلیل است که اهالی کوپرتینو با چنین اقداماتی می خواهند از هر جهت خود را برای برداشتن اینقدم بزرگ مهیا سازند.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *