سرقت 1000 لیتر سوخت توسط یک شهروند بریتانیایی!

سرقت 1000 لیتر سوخت توسط یک شهروند بریتانیایی!

ما ایرانی‌ها یک ضرب‌المثل قدیمی داریم که می‌گوید: مرغ همسایه غاز است!
این مثل برای خبر فوق بسیار بجاست…
هم‌زمان با شایعه کذبی که اخیراً پیرامون حواشی نمایشگاه خودرو تهران در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود و برخی هم‌وطنان مشغول بازنشر عبارت “سرقت سردنده لکسوس” بوده و هویت و فرهنگ ملی خود را مورد تمسخر قرار می‌دادند، خبری بسیار جالب از آن‌سوی آب‌ها روی سرخط رسانه‌های انگلیسی‌زبان قرار گرفت!

raf-fuel-thief-workman-tornado-fighter

ماجرای سرقت 1000 لیتر سوخت توسط یک کارمند وظیفه‌شناس و شهروند غیور بریتانیایی! بنابر گزارشی که توسط رسانه خبری express انگلستان منتشر شده Steve Coakley چهل و دو ساله که از پرسنل ارتش بریتانیا بود، به شکلی ماهرانه اقدام به سرقت 1000 لیتر سوخت از تانکر سوخت‌های جنگنده‌های تورنادو نیروی هوایی کرده و این سوخت‌ها را با خودرو ون فولکس‌واگن خود از پایگاه نورفک نیروی هوایی انگلستان خارج کرده بود! او این سوخت‌ها را در منزل خود واقع در منطقه ویموندهام شهر نوریچ انبار کرده بود و از آن برای تأمین سوخت کمپرسور برق خانه‌اش، پر کردن باک ون فولکس‌واگن خودش و از همه جالب‌تر برای تأمین سوخت موتورسیکلت دوست دخترش استفاده می‌کرد!!! بعد از مدتی وضعیت سوخت‌های به سرقت رفته با بررسی فیلم دوربین‌های مداربسته مشخص شد و استیو توسط همکارانش دستگیر و به دادگاه برده شد و در دادگاه لب به اعتراف گشود. در پی تحقیقات پلیس مشخص شد که سوخت جنگنده در وسایل نقلیه خصوصی (شخصی) استفاده شده.

raf-836970

پلیس موفق شد بخشی از سوخت‌های سرقت شده را درون ون وی و بخش دیگر را که در یک ظرف پانصد لیتری در باغ خانه او جاسازی شده بود، کشف کند. حدس پلیس بر این است که حجم سرقت سوخت‌ها توسط سارق بسیار بیشتر از این میزان بوده و در طی چندین سال به صورت مستمر توسط او انجام شده است. کشفیات این غارت سوخت در انگلستان حدود £660 (پاوند) برآورد شده.

raf-836972

درنهایت سارق مذکور از کارش اخراج شد و به جریمه مالی و محرومیت اجتماعی 12 ماهه محکوم شد. (ضمناً دوست دخترش هم با او به هم زد!) خب از آنجایی که ما ایرانی‌ها همیشه برای کوبیدن خودمان و هویتمان آماده‌ایم و ید طولایی در این زمینه داریم و خوب بلدیم خودمان را خار و خفیف و بیگانگان را مقدس جلوه بدهیم، خبر فوق شاید برای ما که خود را جهان سومی می‌نامیم جالب باشد! این سرقت ماهرانه از اموال عمومی (به‌قول‌معروف همان بیت‌المال خودمان!) در یک کشور جهان اولی و مترقی صورت گرفت… پس به نظر می‌رسد مرغ همسایه غاز نیست!

نویسنده: احمد جمشیدی

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *