ورود پیکاپ‌های تنومند آمریکایی به بازار چین

ورود پیکاپ‌های تنومند آمریکایی به بازار چین

خودروهای گروه پیکاپ تنها بخش کوچکی از بازار چین را تشکیل می‌دهند و سالیان سال است که از حضورشان در مناطق شهری این کشور جلوگیری می‌شود. اما اخیراً خبرهایی به گوشمان رسیده که نشان از تغییر وضعیت فعلی در آینده نزدیک دارد.

2016-chevrolet-colorado-lt-duramax-diesel-front-three-quarter-turn-02

فورد و جنرال موتورز در حال مذاکره برای عرضه وانت‌های مختلف خود در چین هستند. به گزارش پایگاه خبری رویترز (Reuters) شورولت، به عنوان زیرمجموعه‌ای از جنرال موتورز، اخیراً از آغاز فروش مدل‌های کلرادو (Colorado) و سیلورادو (Silverado) در چین طی سال میلادی آینده خبر داد. فورد هم قصد دارد در موعد زمانی مشابه، F-150 را از میشیگان راهی این کشور کند یا حتی بسته به نیازمندی‌ها و مقررات موجود، نسخه‌ای اختصاصی برای چشم بادامی‌ها بسازد.

2016 Ford F-150 Limited
2016 Ford F-150 Limited

کسانی که رَپتور می‌خرند شاید خودروهای خاص دیگری هم داشته باشد؛ این درواقع حکم یک سرگرمی جداگانه را برایشان دارد. چنین اشخاصی درمجموع چهار دسته‌اند: ثروتمند، اهل تجارت، رانندگانی که یک خودروی همه‌جا رو می‌خواهند و “عشقِ ماشین‌ها”.

علی‌رغم وجود قانون منع رانندگی با تراک در ساعات شب در برخی از شهرهای چین، میزان محبوبیت این گروه از خودروها روندی صعودی را تجربه می‌کند. بعضی دیگر از استان‌ها نیز در حال آزمایش میزان بازدهی و مصرف سوخت پیکاپ‌ها و همزمان تعبیه راهکارهایی برای افزایش اقبال عمومی آنان هستند.

2016-chevrolet-silverado-hd-is-the-new-face-of-strong-photo-gallery_4

یان نین‌گیا (Yan Ningya) از مسئولان مربوط به یکی از همین پروژه‌های آزمایشی در استان هِبِی (Hebei) پیش‌بینی کرده که بازار خودروهای وانت چین در آینده نزدیک بسیار گسترده و وسیع خواهد بود.

2016-Chevrolet-Silverado-LTZ-Z71-4x4-side

در حال حاضر برخی خودروسازان چینی همچون گریت وال (Great Wall) و جیانگ‌لینگ (Jiangling) نیز مدل‌های وانت تولید می‌کنند، اما گفته شده که ورود انواع آمریکایی توجه بسیار بیشتری را به این قسمت از بازار جلب خواهد کرد. البته مالیات 25 درصدی واردات احتمالاً موجب می‌شود غربی‌ها گزینه‌های به مراتب لوکس‌تری نسبت به انواع وطنی باشند.

2016 Ford F-150 Limited

تب پیکاپ در چین به ورود فورد و شورولت محدود نمی‌شود. تخمین‌های مبتنی بر بعضی داده‌های مالی رسمی از بلوغ آمار فروش امسال به رقم 368,791 دستگاه حکایت دارند که افزایش 14 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد؛ این یعنی اختصاص 1.4 درصد از کل بازار خودروی چین به گروه وانت‌ها. برای مقایسه در نظر داشته باشید که گمان می‌رود سال جاری در بازار ایالات متحده 2.7 میلیون دستگاه مدل‌های پیکاپ به فروش برسد که برابر است با 15 درصد کل بازار خودروی این کشور. احتمال دارد ورود فرزندان تنومند دو کمپانی مذکور نیز به جریان موجود (در چین) کمک کرده و سبب افزایش محبوبیت این سگمنت میان اقشار مختلف چشم بادامی‌ها شود.

منبع: automobilemag

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *