ممنوعیت شماره گذاری خودروهای بدون ABS

ممنوعیت شماره گذاری خودروهای بدون ABS

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام كرد: پلیس از شماره‌گذاری خودروهای جدید فاقد ABS خودداری می‌كند.

ممنوعیت شماره گذاری خودروهای بدون ABS

به گزارش فارس، سردار تقی مهری با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر موظف شدن كارخانجات سازنده خودرو نسبت به مجهز كردن خودروها به ترمز ABS از آغاز اردیبهشت 88 اعلام كرد: پلیس راهنمایی و رانندگی برای حفظ جان شهروندان تصمیم گرفت با خودروهای جدید فاقد ترمز ABS برخورد كند.

سردار مهری با تأكید بر این كه پلیس راهور ناجا از شماره‌گذاری خودروهای جدید فاقد ABS خودداری می‌كند، به خریداران خودرو توصیه كرد تا هشدار پلیس برای جلوگیری از هر گونه مشكلات و دردسرهای آتی را جدی بگیرند.

جانشین پلیس راهور ناجا افزود:‌ متقاضیان و ثبت‌نام كنند‌گان طرح‌های پیش‌فروش خودروها با در نظر گرفتن تاثیر ترمز ABS در ایمنی، از ثبت‌نام برای پیش‌فروش خودروهایی كه فاقد ترمز ABS هستند، خودداری كنند.

پیش از این سرهنگ محسن مهرایی رئیس پلیس ترافیك شهری نیز در روزهای گذشته اعلام كرد: افسران پلیس و كارشناسان تصادفات از این پس موظف شدند تا در صورتی كه عمل نكردن ترمز در خودروهای ساخت اردیبهشت 88 به بعد به عنوان عامل بروز یا تشدید سوانح رانندگی تشخیص داده شود، سهم كارخانه خودروساز را در كروكی تعیین و به مراجع قضایی اعلام كنند.

مجهز نبودن به ترمز ضدقفل (ABS) یكی از عوامل عمده انحراف از مسیر خودروها به هنگام ترمزهای ناگهانی است. بدین ترتیب پلیس در گام اول شماره گذاری خودروهای پژو 405 بدون ترمز ABS، پژو روآ و تندر L90 مدل E0 را ممنوع نموده است.

منبع: روزنامه همشهری

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *