انتشار تصاویر رسمی و اطلاعات نسل جدید سانگ‌یانگ رکستون

انتشار تصاویر رسمی و اطلاعات نسل جدید سانگ‌یانگ رکستون

چند روز پس از انتشار تیزری از نسل جدید سانگ‌یانگ رکستون، حالا سازندهٔ کره‌ای نخستین تصاویر رسمی و اطلاعات پرچم‌دار خود را منتشر کرده است. این خودرو که رسماً در نمایشگاه خودروی سئول کرهٔ جنوبی طی این هفته رونمایی خواهد شد، نمایی مدرن‌تر از نسل قبلی خود دارد درحالی‌که با الهام از کانسپت LIV-2 طراحی شده که سال گذشته در نمایشگاه پاریس رونمایی شد. رکستون 2018 دارای طراحی جلویی جسورانه با جلوپنجره‌ای عریض است که به قسمت پایینی چراغ‌های جلو چسبیده است. در سراسر پروفیل جانبی نیز خطوطی عضلانی و برجسته کشیده شده‌اند.

ssangyong-rexton-2018-01

سانگ‌یانگ هنوز تصویری از نمای عقبی رکستون جدید منتشر نکرده است اما با توجه به اینکه طراحی آن بسیار به کانسپت LIV-2 شباهت داشته و قسمت جلویی آن تا حد زیادی مشابه این کانسپت است، انتظار می‌رود در قسمت عقب نسل جدید رکستون نیز شاهد طراحی مدرنی باشیم که به کانسپت LIV-2 شباهت خواهد داشت؛ بنابراین در کل طراحی نسل دوم سانگ‌یانگ رکستون بسیار به این کانسپت شباهت داشته و تفاوت‌های بین آن‌ها تنها در قسمت‌هایی چون گرافیک داخلی چراغ‌های جلو، سپرها و رینگ‌ها خلاصه می‌شود درحالی‌که نمای بیرونی آن لوکس‌تر از نسل قبلی شده است.

کانسپت LIV-2
کانسپت LIV-2

ساختار رکستون جدید از فولاد با مقاومت بسیار بالا و به شیوهٔ جدید Quad-Frame یا چهار فریمه شکل گرفته است که موجب کاهش وزن آن نسبت به نسل قبلی شده است؛ اما با وجود وزن کمتر، ابعاد رکستون رشد داشته است به‌گونه‌ای که طول آن به 4.85 متر، عرضش به 1.92 متر و ارتفاعش به 1.80 متر رسیده است که 13 سانتیمتر در طول، 5 سانتیمتر در عرض و 3 سانتیمتر در ارتفاع رشد داشته است. همچنین فاصلهٔ محوری نسل جدید نیز با 4.5 سانتیمتر افزایش به 2.86 متر رسیده است.

ssangyong-rexton-liv

اما علاوه بر بیرون، در داخل رکستون جدید نیز پیشرفت‌های عمده‌ای صورت گرفته است و تجهیزات ایمنی آن نیز بیشتر شده‌اند. در این بخش داشبورد کاملاً از نو طراحی شده است و در وسط آن بین دریچه‌های تهویهٔ مرکزی، یک صفحه‌نمایش 9.2 اینچی قرار گرفته است که از اندروید اتو گوگل و کارپلی اپل پشتیبانی می‌کند. برای نسل جدید این ماشین به دلیل ابعاد بیرونی بزرگ، یک سیستم نمایش و مانیتورینگ سه‌بعدی به‌صورت سفارشی ارائه شده است که از طریق دوربین‌ها، نمای کاملی از اطراف خودرو را روی نمایشگر مرکزی به نمایش درمی‌آورد. همچنین تقریباً تمامی قسمت‌های کابین با چرم پوشیده شده‌اند و خریداران می‌توانند از بین رنگ‌های مختلف یکی را انتخاب کنند درحالی‌که کیفیت داخلی خودرو نیز ارتقاء یافته است.

ssangyong-rexton-2018-02

سانگ‌یانگ برای SUV پرچم‌دار خود دو پیشرانهٔ مختلف بنزینی و دیزل را در نظر گرفته است. موتور بنزینی از نوع 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 220 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور است درحالی‌که موتور دیزلی هم یک واحد 2.2 لیتری چهار سیلندر توربو جدید است که 180 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور توربودیزل کاملاً جدید بوده و سانگ‌یانگ آن‌را پاک‌سوز می‌نامد. نیروی هردوی این موتورها توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک مرسدس بنز به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند اما خریداران می‌توانند برای آن سیستم چهارچرخ محرک را هم سفارش دهند.

ssangyong-rexton-2018-03

همان‌طور که اشاره شد، قرار است نسل دوم سانگ‌یانگ رکستون در پنج‌شنبهٔ همین هفته در نمایشگاه سئول رسماً معرفی گردد. پذیرش سفارشات خرید این خودرو در بازار محلی کُره نیز تقریباً بلافاصله پس از معرفی انجام خواهد گرفت و تحویل آن در بازار داخلی نیز در نیمهٔ نخست سال جاری صورت می‌گیرد. قرار است نسخهٔ جهانی رکستون اما در اواخر امسال در بازارهای بین‌المللی مانند اروپا عرضه گردد. جزئیات و مشخصات بیشتر این SUV کره‌ای نیز هنگام معرفی رسمی در سئول اعلام خواهد شد.

ssangyong-liv-2-concept-1

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *