انتشار تیزر نسل جدید سانگ‌یانگ رکستون، پرچم‌دار کُره‌ای

انتشار تیزر نسل جدید سانگ‌یانگ رکستون، پرچم‌دار کُره‌ای

طراحی‌های سانگ‌یانگ هرگز جذاب نبوده‌اند اما به نظر می‌رسد در نسل جدید SUV پرچم‌دار این شرکت یعنی رکستون که به‌عنوان پروژهٔ Y400 شناخته می‌شود، این رویه در حال تغییر است. نسل جدید این SUV پرچم‌دار پنج‌شنبهٔ آینده رسماً در خانه‌اش کرهٔ جنوبی، در نمایشگاه خودروی سئول رونمایی خواهد شد اما پیش از آن، سازندهٔ کره‌ای تیزری از آن‎را منتشر کرده است. در این تیزر تقریباً طراحی نمای جلویی این SUV قابل‌تشخیص است و مشخص است که به‌طور کامل با الهام از کانسپت LIV-2 که در نمایشگاه پاریس گذشته معرفی شد طراحی گردیده است.

ssangyong-rexton-tease

بنابراین می‌بینیم که طراحی رکستون کاملاً متحول شده و بسیار نسبت به نسل قبلی بهبود یافته است. البته این امر ممکن است به این دلیل باشد که شرکت مادر سانگ‌یانگ یعنی شرکت هندی ماهیندرا در اواخر سال 2015 شرکت طراحی پینین‌فارینای ایتالیا را به ارزش 28 میلیون دلار خریداری کرد. بااین‌حال هرچند مشخص نیست که این طراح مشهور ایتالیایی نقشی در طراحی نسل جدید رکستون داشته است یا نه ولی درهرحال ما آنچه که تاکنون از طراحی بیرونی این خودرو دیده‌ایم را کاملاً دوست داریم.

Ssangyong LIV-2 Concept 2016
Ssangyong LIV-2 Concept 2016

اما کابین رکستون جدید بسیار بسیار ساده طراحی شده است و برخلاف نمای بیرونی انسان را شگفت‌زده و متعجب نمی‌سازد ولی این قسمت برای بخش خاصی از بازار طراحی شده است که به دنبال یک طراحی ساده و بدون موارد اضافی بوده که به قابلیت‌های کاربردی اهمیت داده و بر آن تأکید دارد. در بخش جزئیات و مشخصات فنی اولیه نیز سانگ‌یانگ تاکنون ابعاد رکستون را اعلام نموده است که 4.85 متر طول، 1.92 متر عرض و 1.80 متر ارتفاع دارد درحالی‌که از فاصلهٔ محوری کشیده و سخاوتمندانه‌ای برابر با 2.86 متر هم برخوردار است. در زیر کاپوت این SUV بزرگ کره‌ای نیز یک موتور بنزینی و یک واحد دیزل جدید که پاک‌سوز نامیده شده است قرار خواهد گرفت. نیروی هردوی این موتورها به چرخ‌های عقب و یا هر چهارچرخ انتقال میابد.

2018-ssangyong-rexton-tease

سانگ‌یانگ همچنین گفته است که نسل جدید رکستون اولین خودروی تولیدی دنیا محسوب می‌شود که دارای ساختاری چهار فریمه است که با استفاده از فولاد با مقاومت بسیار بالا ساخته شده است. بدین ترتیب در ساخت بدنۀ رکستون جدید از فولاد با مقاومت بالای پیشرفته‌ای استفاده شده است که موجب شده 63 درصد قدرت و استحکام بیشتری نسبت به نسل قبلی داشته باشد درعین‌حالی که از وزن کمتری هم برخوردار است. قرار است فروش نسل کاملاً جدید سانگ‌یانگ رکستون در نیمهٔ اول سال جاری در بازار داخلی کُره آغاز شود درحالی‌که تا پیش از پایان سال نیز در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

ssangyong-liv-2_concept-2016-1024-03

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *