پس از خرید اوپل توسط پژو-سیتروئن از جنرال موتورز، سرجیو مارکیونه مدیرعامل گروه فیات-کرایسلر ابراز اطمینان کرد که گروه فولکسواگن بهزودی به درخواست ادغام با فیات-کرایسلر پاسخ مثبت خواهد داد. مارکیونه در توجیه این ادعا گفت که ترکیب پژو-سیتروئن و اوپل تهدیدآمیزترین گروه خودروسازی برای فولکسواگن خواهد بود چراکه این گروه، پس از گروه فولکسواگن به دومین خودروساز بزرگ اروپا تبدیل شده و میتواند تهدیدی جدی برای این غول آلمانی تلقی شود. مارکیونه در طول نمایشگاه ژنو به بلومبرگ گفت که من شک ندارم که گذشت زمان صحت اظهارات مرا نشان خواهد داد.
اما ماتیاس مولر رئیس گروه فولکسواگن یک روز بعد از اظهارات مارکیونه به رویترز گفت که ما هرگز قصد ادغام با فیات-کرایسلر را نداشته و هیچ تمایلی برای مذاکره و گفتگو بر سر هیچ موردی با این گروه خودروسازی نداریم و من هرگز با مارکیونه دیدار نخواهم کرد. مولر در ادامه اضافه کرد که ما خود مشکلات دیگری داریم و نمیخواهیم معضلات فیات-کرایسلر را هم بر آنها اضافه کنیم.
شایانذکر است که فروش اوپل به پژو-سیتروئن، فیات-کرایسلر را در اروپا در موقعیتی بهمراتب دشوارتر از قبل قرار خواهد داد چراکه این گروه خودروسازی تنها حدود 7 درصد از سهم بازار خودروی اروپا را در اختیار دارد درحالیکه حاشیه سود عملیاتی آن نیز با نزدیکترین رقیبش تنها 2.5 درصد اختلاف دارد؛ بنابراین با بزرگتر شدن گروه خودروسازی پژو-سیتروئن در پی خرید اوپل، اوضاع فیات-کرایسلر بدتر از این خواهد شد.
اما رد درخواست ادغام با فیات-کرایسلر توسط ماتیاس مولر تنها جواب منفی به این گروه خودروسازی نیست چراکه مارکیونه همچنین گفته بود که هرچند جنرال موتورز با فروش اوپل تصمیم به خروج از بازار اروپا گرفته است اما هنوز هم این شرکت آمریکایی نامزد موردعلاقهٔ ما برای ادغام است؛ اما پسازاین، رئیس جنرال موتورز «Dan Ammann» به خبرنگاران در ژنو گفت که ما نه قبلاً علاقهای به ادغام با فیات-کرایسلر داشتهایم و نه در حال حاضر کمترین علاقهای به این کار داریم.