مک‌لارن 720S، سوپراسپرت آیندهٔ بریتانیایی‌ها چه شکلی است؟

مک‌لارن 720S، سوپراسپرت آیندهٔ بریتانیایی‌ها چه شکلی است؟

مک‌لارن به‌تازگی تأیید کرده است که جانشین مدل کنونی 650S را در نمایشگاه ژنو آینده که در اوایل ماه 2017 (اسفند) برگزار می‌شود، رونمایی خواهد کرد. طبق آخرین گزارش‌ها، این سوپراسپرت جدید بریتانیایی که 720S نامیده می‌شود (با کد داخلی P14)، مجهز به یک پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو جدید خواهد بود. هرچند هنوز هیچ تصویر رسمی از این خودرو منتشر نشده است، اما تصاویر جاسوسی و غیررسمی بدون پوششی از آن انتشار یافته که تا حد زیادی طراحی 720S را مشخص کرده‌اند.

mclaren-p14-spy-photo

این پروتوتایپ که به رنگ خاکستری مات است، بدون هیچ پوششی دیده شده است و تعجب‌آور است که چرا مک‌لارن پروتوتایپ 720S را درملأعام بدون پوشش آزمایش کرده است. بااین‌حال با توجه به این تصاویر جاسوسی، رندرهایی از مک‌لارن 720S ارائه شده است که تا حد زیادی طراحی نهایی آن‌را نشان می‌دهد و می‌توان آن‌ها را نزدیک‌ترین تصاویر به طراحی نهایی 720S دانست.

mclaren-p14-spy-photo2

در بخش جلویی این سوپراسپرت، مجموعه‌ای از چراغ‌های جلویی به چشم می‌خورند که به‌طور کامل از نو طراحی شده و شباهتی به چراغ‌های محصولات کنونی مک‌لارن که به شکل لوگوی این شرکت هستند ندارد؛ اما شکل کلی کابین و برخی از خطوط برجستهٔ طرفین خودرو با الهام از ابر اتومبیل P1 طراحی شده‌اند. در کل طراحی مک‌لارن 720S ترکیب مناسبی بین 650S و P1 برقرار کرده است و به نظر می‌رسد رقیب توانمندی برای فراری 488 GTB باشد.

mrdhbzdisnauvhacjbxvfg

مک‌لارن محصول آیندهٔ 720S خود را یک جهش بزرگ در بخش طراحی داخلی و خارجی توصیف کرده است و به نظر می‌رسد این ادعا صحیح باشد؛ اما در سوی دیگر هنوز اطلاعات چندانی از مشخصات فنی این سوپراسپرت جدید نداریم. بااین‌حال هر پیشرانه‌ای که در 720S بکار گرفته شود احتمالاً قدرتی در حدود 700 اسب بخار خواهد داشت. همچنین شاسی فیبر کربنی آن نیز سبک‌تر از 650S کنونی با وزن 1330 کیلوگرم خواهد بود.

o_3zice-swghx1gqiiycpa

با توجه به قدرت بیشتر و وزن کمتر، احتمالاً شتاب صفرتاصد مک‌لارن 720S کمتر از 3 ثانیه و حداکثر سرعتش بیش از 330 کیلومتر در ساعت خواهد بود. درهرحال وعده داده شده که این سوپراسپرت ارتقاء بزرگی در سبد محصولات مک‌لارن باشد و موفقیت‌های مدل 570S را ادامه دهد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *