مجلل و بلندقامت، معرفی گران‌ترین SUVهای بازار

مجلل و بلندقامت، معرفی گران‌ترین SUVهای بازار

در گذشته‌ای نه‌چندان دور، گزینه‌های کسانی که به دنبال یک خودروی اصطلاحاً شاسی‌بلند بودند صرفاً به چند SUV محدود می‌شد که همگی زیر 100 هزار دلار قیمت داشتند؛ اما آن دوران گذشته است. با افزایش سرسام‌آور تقاضا برای SUVهای مجلل در بازارهایی مانند چین، حاشیهٔ خلیج‌فارس و حتی ایالات‌متحده، خودروسازان لوکسی که هیچ‌گاه SUV نساخته بودند به سمت این کلاس هجوم آوردند و سازندگانی هم که از این نوع خودرو در سبد محصولات خود داشتند، عرضهٔ آن‌ها را افزایش دادند. بدین ترتیب در این کلاس قیمت‌هایی بیش از 100 هزار و یا حتی 200 هزار دلار نیز دور از ذهن به نظر نمی‌رسد؛ بنابراین در این مطلب گران‌ترین SUVهای حال حاضر بازار را معرفی کرده‌ایم اما به یاد داشته باشید که این خودروها نمی‌توانند تاج‌وتخت خود را برای مدتی طولانی حفظ کنند چراکه به‌زودی SUVهای جدیدی از سوی لامبورگینی، آستون‌مارتین، رولزرویس و حتی جیپ (مدل گرند واگنییر) معرفی خواهند شد که رکورد گران‌ترین SUVهای دنیا را جابجا خواهند کرد.

کادیلاک اسکالید ESV پلاتینوم

cadillac-escalade-2015-esv

لیست را با ارزان‌ترین عضو گروه یعنی کادیلاک اسکالید آغاز می‌کنیم. البته نباید کلمۀ ارزان‌ترین شما را به اشتباه بیندازد چراکه حتی ارزان‌ترین SUV این لیست هم قیمتی پنج‌رقمی دارد. البته قیمت نسخۀ پایۀ اسکالید که از نوع معمولی دیفرانسیل عقب است از 73 هزار دلار آغاز می‌شود اما این رقم در مدل کشیدۀ ESV و در تیپ پلاتینوم چهارچرخ محرک به صد هزار دلار می‌رسد درحالی‌که با سفارش آپشن‌ها قیمت این SUV فوق لوکس آمریکایی حتی از این هم بالاتر می‌رود. علاوه بر این، نسخۀ ESV اسکالید که طول و فاصلۀ محوری بیشتری نسبت به نسخۀ معمولی دارد، با 5.70 متر طول، کشیده‌ترین خودرو در بین SUVهای این لیست محسوب می‌شود. این غول آمریکایی مجهز به یک نیروگاه 6.2 لیتری V8 تنفس طبیعی است که 420 اسب بخار قدرت داشته و می‌تواند تا هشت سرنشین را در نهایت رفاه و تجمل حمل کند.

رنجروور SVAutobiography

range_rover_svautobiography

عمدتاً هر لیستی مربوط به بالاترین SUVها با رنجروور آغاز می‌شود. لندروور نزدیک به نیم‌قرن پیش برای اولین بار این مدل لوکس را معرفی کرد و پیشگام این کلاس محسوب می‌شود به‌گونه‌ای که قبل از هر خودروساز دیگری اقدام به ساخت یک SUV لوکس نمود. در حال حاضر رنجروور در مدل‌های گوناگونی تولید می‌شود اما پرچم‌دار آن‌ها مدل SVAutobiography است که با فاصلهٔ محوری کشیده، کابین فرست کلاس و پیشرانهٔ 5 لیتری V8 سوپرشارژ عرضه می‌شود. این خودرو قلهٔ 200 هزار دلار را فتح کرده است که بیش از دو برابر قیمت 85 هزار دلاری نسخهٔ پایهٔ رنجروور است.

پورشه کاین توربو S

porsche-cayenne-2016-turbo

ممکن است رنجروور پیشگام ایدهٔ SUV لوکس باشد اما پورشه کاین به این کلاس اعتبار بخشیده و آن‌را گسترش داد. کاین توربو S نه‌تنها یکی از برترین ساخته‌های پورشه محسوب می‌شود که حتی می‌توان آن‌را یکی از برجسته‌ترین محصولات گروه فولکس‌واگن دانست. هرچند می‌توان یک کاین پایه را با قیمت 60 هزار دلار خریداری کرد اما قیمت نمونهٔ توربو S به 160 هزار دلار می‌رسد. ولی این تمام ماجرا نیست زیرا این قیمت پایهٔ کاین توربو S است و لیست گسترده‌ای از آپشن‌ها نیز برای آن ارائه شده است که با سفارش آن‌ها قیمت خودرو به 200 هزار دلار می‌رسد؛ اما با پرداخت این مبلغ، صاحب یکی از سریع‌ترین SUVهای بازار با 570 اسب بخار قدرت می‌شوید که در کمتر از چهار ثانیه از صفر به سرعت صد 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

بنتلی بنتایگا مولنیر

bentley-bentayga-2016-07

مدت‌ها بود که بنتلی قصد ساخت یک SUV فوق لوکس را داشت تا اینکه سرانجام مدل بنتایگا را در سال 2015 معرفی و با مدل 2016 راهی بازار کرد که یکی از گران‌ترین SUVهای دنیا محسوب می‌شود. قیمت بنتایگا که اولین SUV بنتلی به شمار می‌رود پیش از سفارش لیست گسترده‌ای از آپشن‌ها، از حدود 230 هزار دلار آغاز می‌شود؛ اما علاوه بر این، بنتلی اخیراً نسخهٔ مولنیر بنتایگا را هم معرفی کرده است که هرچند هنوز قیمت آن مشخص نشده است اما مطمئناً بیش از 250 هزار دلار خواهد بود.

تسلا مدل X P100D

tesla-model_x-2017

این خودرو تنها SUV تمام الکتریکی لیست ما و نخستین SUV تسلا محسوب می‌شود اما در مورد آن اشتباه نکنید چراکه تسلا مدل X خودروی بسیار گران‌قیمتی است. بالاترین تیپ این SUV یعنی مدل P100D قیمتی در حدود 140 هزار دلار دارد که حتی از بالاترین مدل مرسدس بنز GLS یعنی نسخهٔ GLS63 AMG با قیمت 124 هزار دلار نیز گران‌تر است؛ اما در ازای پرداخت این مبلغ مالک یک نیروگاه مطلق فناوری می‌شوید که در جلو مجهز به درهای گالوینگ است و می‌تواند در زمان خیره‌کنندهٔ فقط 2.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند؛ اما از همه مهم‌تر اینکه همهٔ این‌ها بدون سوزاندن قطره‌ای سوخت فسیلی به دست می‌آید.

مرسدس-مایباخ G650 لانداولت

mercedes-maybach-g650-landa

بالاترین SUV ساخت مرسدس بنز یعنی GLS را فراموش کنید چراکه مایباخ G650 گران‌ترین مرسدس بنزی است که بر اساس G کلاس ساخته شده است. قیمت پایهٔ G500 از 122 هزار دلار آغاز می‌شود درحالی‌که این قیمت در G63 AMG به 140 هزار دلار و نهایتاً در G65 AMG به 220 هزار دلار می‌رسد. در کنار این مدل‌ها، نسخهٔ G500 4×42 هم ارائه شده است که در حدود 200 هزار دلار قیمت دارد اما برای کسانی که مدلی حتی گران‌تر از این می‌خواهند مرسدس بنز نسخهٔ خاص G63 6×6 را با برچسب قیمتی بیش از 500 هزار دلار ارائه کرد. ولی حالا عضو دیگری هم به این جمع اضافه شده است که G650 لانداولت نام داشته و به طیف محصولات فوق لوکس مایباخ پیوسته است. این خودرو مجهز به پیشرانهٔ V12 توئین توربو دست‌ساز، سقف عقبی قابل‌ جمع شدن و تمام ویژگی‌های لوکسی است که انتظار وجود آن‌ها را در یک جت خصوصی دارید. قیمت مایباخ 650 لانداولت هنوز مشخص نشده است اما در تعداد محدود تنها 99 دستگاه ساخته خواهد شد.

منبع: CarScoops

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *