لامبورگینی اوروس بیش از 600 اسب بخار قدرت خواهد داشت

لامبورگینی اوروس بیش از 600 اسب بخار قدرت خواهد داشت

همواره گفته‌ها و گزارشات فراوانی پیرامون SUV جنجالی لامبورگینی یعنی اوروس در جریان است و هرروز خبری جدید از آن منتشر می‌شود. همچنین چند وقتی است که نخستین تصاویر جاسوسی از پروتوتایپ‌های در حال آزمایش نسخهٔ تولیدی این SUV منتشر شده که بر اساس آن‌ها نیز رندرهای زیادی طراحی شده است؛ اما در اینجا رندرهای منحصربه‌فردی از اوروس را مشاهده می‌کنید که نشان می‌دهند طراحی نهایی نسخهٔ تولیدی این خودرو چگونه خواهد بود.

lamborghini_urus_-_front_watermarked

همچنین پیش‌ازاین مشخص شده بود که اوروس به یک پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو مجهز خواهد بود که بنابراین نخستین محصول توربوی لامبورگینی لقب می‌گیرد؛ اما گزارشات جدیدی نشان می‌دهند که موتور توربوی اوروس قدرتی بیش از 600 اسب بخار خواهد داشت. قیمت این ماشین نیز از حدود 180 هزار پوند آغاز می‌گردد؛ بنابراین اوروس که یکی از بحث‌برانگیزترین مدل‌ها در تاریخ 54 سالهٔ لامبورگینی است، قیمتی مشابه اوراکان خواهد داشت و به همان میزان از تکنولوژی‌های این سوپراسپرت بهره‌مند است. گفته شده است که احتمالاً لامبورگینی از نسخۀ تولیدی اوروس در نمایشگاه خودروی شانگهای امسال رونمایی خواهد کرد.

lamborghini-urus-6

رئیس لامبورگینی «Stefano Domenicali» اوروس را به‌عنوان «یک سوپراسپرت درون یک SUV» توصیف کرده است. وی در مصاحبه‌ای اختصاصی با اتو اکسپرس گفته است که پیش‌بینی می‌کند اوروس در سال 2019 بیش از نیمی از فروش لامبورگینی را تشکیل دهد درحالی‌که بریتانیا به‌طور بالقوه سومین بازار بزرگ این SUV خواهد بود؛ اما فعلاً تا زمان رونمایی رسمی اوروس می‌توانید پیش‌نمایشی از آن‌را در این رندرهای منحصربه‌فرد مشاهده کنید.

lamborghini-urus-spy-shot

اما ایدهٔ دیگر SUV لامبورگینی به سال 1986 و معرفی مدل LM002 بازمی‌گردد که تولید آن در سال 1993 خاتمه یافت. سپس بین این روند فاصله افتاد تا زمانی که این سوپراسپرت‌ساز ایتالیایی در نمایشگاه خودروی پکن 2012 نسخهٔ کانسپت اوروس را معرفی کرد. از آن زمان پروتوتایپ‌های این SUV زیر پوشش‌های استتاری تحت آزمایش بوده‌اند درحالی‌که طراحی نسخهٔ تولیدی آن نیز تا حد زیادی بازتابی از نمونهٔ کانسپت خواهد بود.

لامبورگینی اوروس بیش از 600 اسب بخار قدرت خواهد داشت

همان‌طور که اشاره شد، در زیر پوستهٔ جذاب اوروس یک نیروگاه 4 لیتری V8 توئین توربو جدید پنهان شده است که بیش از 600 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور خواهد داشت. این نیرو از طریق یک گیربکس دوکلاچه به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. اوروس همچنین همانند اونتادور S مجهز به سیستم الکترونیکی فرمان گیری چهارچرخ و دامپرهای الکترونیکی مجهز خواهد بود. علاوه بر این گفته شده است که لامبورگینی بعدها یک نمونهٔ پلاگین‌هیبریدی از اوروس را هم تولید خواهد کرد که نخستین ساختهٔ هیبریدی این شرکت خواهد بود.

lamborghini_urus_-_rear_watermarked

Domenicali در ادامهٔ گفته‌هایش در مورد اوروس اظهار کرده است که ما باید در این زمینه بردبار باشیم. ما نیاز به شروعی گام‌به‌گام داریم چراکه این یک دنیای جدید برای ما است. البته در دو سال اول عرضه ممکن است تقاضا برای اوروس دیوانه‌وار باشد زیرا همیشه علاقه‌مندان زیادی به یک SUV جدید با قدرت و عملکرد بالا وجود دارد به‌ویژه هنگامی‌که آن توسط برندی همچون لامبورگینی ساخته شده باشد؛ اما به گفتهٔ Domenicali، اتفاقی که بعد از گذشت این دورهٔ شیرین و هیجان‌انگیز روی می‌دهد اهمیت دارد. او به‌خوبی می‌داند که بعدازاین دوره، این تب تقاضای بالا فروکش خواهد کرد و به همین دلیل حفظ میزان فروش یک SUV با قیمتی نزدیک به 200 هزار یورو واقعاً کار سختی خواهد بود.

lamborghini-urus-production-1

منبع: AutoExpress

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *