لادا در تصاحب رنو-نیسان

لادا در تصاحب رنو-نیسان

کنسرسیوم رنو نیسان با شرکت فن آوری روسیه برای سرمایه گذاری مشترک از طریق تصاحب آفتو واز (AvtoVAZ) به توافق رسیدند. بزرگترین خودروساز روسیه در ازای سرمایه گذاری 750 میلیون دلار 67.13 درصد از سهام خود را به شرکت فرانسوی ژاپنی رنو نیسان خواهد داد. این میزان سپس تا 74.5 درصد نیز افزایش می یابد.

lada granta
lada granta

رنو پیش از این هم 25 درصد از سهام آفتو واز روسیه را از سال 2008 در اختیار داشت. 300 میلیون دلار از این سرمایه گذاری توسط نیسان خواهد بود که پیش از این در آفتو واز سهمی نداشته است. این در حالیست که یک ماه پیش ولادیمیر پوتین طرح 525 میلیون دلاری تاسیسات جدید آفتو واز با ظرفیت 350 هزار دستگاه در سال را افتتاح کرده بود. با احتساب این کارخانه، ظرفیت تولید خودروهای آفتو واز در چهار کارخانه آن به یک میلیون دستگاه بالغ می گردد. این معامله تا سال 2014 نهایی می شود.

lada kalina sport
lada kalina sport

سال گذشته 2.65 میلیون دستگاه خودرو در روسیه به فروش رسید که 879 هزار دستگاه متعلق به این کمپانی و از جمله 578 هزار دستگاه لادا بود. شاید ده سال دیگر همانند داچیا لوگان، پای لادا هم به ایران باز شود. متاسفانه استراتژی فعلی خودروی ما که چنین دورنمایی را نشان می دهد!

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *