کاهش تولیدات داخلی در فروردین 91

کاهش تولیدات داخلی در فروردین 91

به گزارش «عصر خودرو» به نقل از «فارس» مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن، تجارت در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه «گفته می‌شود حجم تولید در کارخانه‌های ایران خودرو و سایپا به طرز محسوسی کاهش پیدا کرده است و تعداد زیادی از کارگران بیکار شده‌اند» گفت: تاکنون چنین گزارشی به دست من نرسیده و ‌فکر می‌کنم که این مسئله و این خبر درست نباشد.

کاهش تولیدات داخلی در فروردین 91

وی افزود: تولید به روال سابق همچنان در کل کشور در جریان است. همچنیندر پاسخ به این سؤال که «آیا تحریم‌ها می‌تواند عامل کاهش تولید در صنایع کشور شود؟» ادامه داد: ‌تحریم‌ها شاید بتواند در روابط تجاری تاثیر‌گذار باشد اما به طور حتم تولید داخلی مستقل از این مسئله مبر‌است.غضنفری گفت: از این رو من فکر نکنم تحریم‌ها تاثیری بر کاهش تولید داخلی داشته باشد.

خبرنگار فارس از وزیر صنعت، معدن‌، تجارت پرسید « برخی معتقدند ‌مصوبه واردات 24 میلیارد دلاری برای تولید داخلی ویران کننده است، آیا شما هم به این موضوع اعتقاد دارید؟» که غضنفری در پاسخ گفت‌: بخش اعظم این مواد به تولید مواد اولیه کارخانجات اختصاص پیدا کرده است، از این رو این واردات نه تنها باعث کاهش میزان تولید در کارخانجات خواهد شد بلکه به افزایش اشتغال کمک خواهد کرد.وی افزود: در کنار این باید به این نکته توجه کرد که میزان واردات مواد اولیه در سال گذشته نیز در کشور به همین اندازه بوده که عمدتا در کارخانجات مطرح شده است.

***********************************************

حال این موضوع را درنظر داشته باشید تا به سراغ آمار انجمن خودروسازان ایرانمربوط به میزان تولید خودروهای داخلی در فروردین‌ماه 1391 برویم. آنگونه که ایسنا اعلام کرده تولید انواع خودرو در ایران در فروردین 1391 به پایین‌ترین سطح خود در سه سال اخیر رسیده است.

# تولید انواع خودرو فروردین 91 در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته با کاهش 32.6درصدی به 57,603 دستگاه رسیده است.
#این میزان تولید نسبت به فروردین سالهای 1389 و 1388 نیز به ترتیب 31.3% و 15.8% کاهش داشته است. این برای نخستین بار طی چند سال اخیر است که تولید ماهانه خودرو در ایران کم می‌شود.
# در فروردین91تولید انواع سواری با کاهش 27.4درصدی، بالغ بر 53,740 دستگاه شده است.
# در فروردین91 تولید انواع وانت با افت 69.1درصدی به 2953 دستگاه رسیده است.
# در فروردین91تولید انواع مینی‌بوس و اتوبوس به ترتیب 96.8% و 65.9% کاهش یافته و به عدد 6 و 31 دستگاه رسیده است.
# در فروردین91 تولید انواع کامیون با کاهش 46.8درصدی به رقم 873 دستگاه رسیده است.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *