جگوار اف تایپ شوتینگ بریک، حریف فراری GTC4

جگوار اف تایپ شوتینگ بریک، حریف فراری GTC4

در میان تمامی استایل های بدنه‌ای که در بازار خودرویی ارائه می‌شود، فرم بدنه‌ی شوتینگ بریک در میان گمنام‌ترین آن‌ها قرار دارد. مرسدس از این واژه در مدل‌های CLA و CLS خود استفاده می‌کند (با اینکه هنوز 5 درب دارند) و فراری نیز یکی از آن‌ها را به فرم GTC4 لوسو (همانند FF قبل از آن) ساخته است؛ اما اگر جگوار بخواهد با نسخه‌ی شوتینگ بریک اف تایپ وارد معرکه شود اوضاع چگونه خواهد بود؟

jaguar-f-type-400-shooting-brake2

اینجاست که هنرمند معروف X-Tomi وارد میدان شده و رندری از این خودرو را طراحی می‌کند. طراحی این خودرو از مدل تازه به‌روز شده‌ی افت تایپ 400 اسپورت گرفته شده و سپس تقریباً همه‌ی اجزای آن به سمت عقب کشیده شده اند و مقداری کاربرد را به این کوپه‌ی بریتانیایی اضافه کرده‌اند.

jaguar-f-type-2018-1024-17

خب اینجاست که به اشتباه می‌افتیم: اف تایپ هیچ نیازی به کمک در بخش استایل و در هر دو فرم کوپه یا رودستر ندارد. قطعاً این خودرو در میان زیباترین مدل‌های بازار قرار دارد اما فرم شوتینگ بریک باید از ظرافت‌های خاصی برخوردار باشد.

jaguar-f-type-2018-1024-28

با بهره بردن از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 5 لیتری سوپرشارژردار می‌توانیم این خودرو را در صورت تولید یک رقیب و جایگزین جدی برای فراری بدانیم. هرچند مارانللو اخیراً نسخه‌ی 8 سیلندر توربوی GTC4 لوسو با بهایی کمتر از مدل 12 سیلندر را معرفی نموده اما بهای 260 هزار دلاری آن هنوز هم بیش از دو برابر فول ترین و قدرتمندترین مدل افت تایپ یعنی SVR است. این خودرو با پیشرانه‌ی 575 اسب بخاری خود در برابر 602 اسب بخار فراری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *