احتمال موتور وسط بودن نسل آیندهٔ جگوار F تایپ

احتمال موتور وسط بودن نسل آیندهٔ جگوار F تایپ

به گفتهٔ مدیر طراحی جگوار «یان کالوم» این شرکت بریتانیایی در حال بررسی ساخت نسل آیندهٔ مدل F تایپ با طرح موتور وسط است. کالوم در مصاحبه‌ای با Road & Track در نمایشگاه لس‌آنجلس اعلام کرد که جگوار استفاده از طرح موتور وسط را جهت به‌کارگیری در خودروی اسپرتی مانند F تایپ بررسی می‌کند.

jaguar-f-type-2015-project

کالوم دراین‌باره گفته است:

«پیش از ساخت نسخهٔ تولیدی جگوار F تایپ، کانسپت قبلی آن از طرح موتور وسط استفاده می‌کرد که بسیار متفاوت بود اما هرگز این اتفاق در نسخهٔ تولیدی رخ نداد؛ ولی من فکر می‌کنم که ما بتوانیم در نسل آیندهٔ F تایپ از این طرح استفاده کنیم چراکه ما یک شرکت سازندهٔ خودروهای اسپرت هستیم؛ اما من نمی‌توانم قطعاً بگویم که F تایپ جدید موتور جلو خواهد بود یا موتور وسط چراکه همچنان دراین‌باره بحث است و تصمیم نهایی گرفته نشده است. حتی در استودیوی طراحی ما بر سر این مسئله اختلاف‌نظر وجود دارد؛ بنابراین نسل آیندهٔ F تایپ لزوماً کاپوت کشیده و صندوقی کوتاه نخواهد داشت».

jaguar-f-type-2017-coupe-sv

بااین‌حال اگر نسل جدید جگوار F تایپ به نمونه‌ای موتور وسط تبدیل شود، می‌تواند در کلاس‌های مختلفی از خودروهای عملکردی مانند لامبورگینی اوراکان، فراری 488 GTB و مک‌لارن 650S قرار گیرد. اگر جگوار نهایتاً این مسیر را انتخاب کند، به‌روزرسانی قوای محرکۀ F تایپ اجتناب‌ناپذیر خواهد بود و به‌احتمال‌زیاد قدرتی بیشتر از 600 اسب بخار خواهد داشت.

jaguar-f-type-2017-coupe

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *