افزوده شدن تایلند به فصل بعد مسابقات موتو جی‌پی

افزوده شدن تایلند به فصل بعد مسابقات موتو جی‌پی

کشور تایلند از فصل 2018 در شهر بوریرام میزبان مسابقات موتو جی‌پی خواهد بود.

motogp-thae

پیست بوریرام طی قراردادی 2 ساله با شرکت درنا (Dorna sports)، برگزارکننده مسابقات موتو جی پی، در دو فصل آتی جز میزبانان مسابقات موتو جی پی خواهد بود. این قرارداد قابلیت تمدید تا یک سال بیشتر را دارد.

superbike-01

این پیست که با نام پیست بین‌المللی چانگ نیز شناخته می‌شود در اواخر سال 2014 افتتاح شده و از سال 2015، میزبان مسابقات جهانی Superbike می‌باشد. قرار بر این بود که این پیست امسال به این مسابقات افزوده شود، ولی مشکلات به وجود آمده، کار را به تأخیر انداخت تا در فصل بعد شاهد مسابقه در این پیست باشیم. جایزه بزرگ تایلند در اواخر فصل و جایی در میان سه مسابقه استرالیا، ژاپن و مالزی اضافه خواهد شد.

motogp-01

طول این پیست 4554 متر است و شامل 12 پیچ است و گنجایش 100 هزار نفری دارد. پیست بوریرام توسط شرکت Tilke، سازنده مطرح بسیاری از پیست‌های فرمول 1 ساخته شده و اولین پیست کشور تایلند است که دارای Grade 1 از فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی FIA و Grade A از فدراسیون جهانی موتورسیکلت FIM است.

tilke

با اضافه شدن پیست چانگ به فصل 2018، اضافه شدن فنلاند با یک فصل تأخیر، به سال 2019 موکول شد. همچنین احتمال می‌رود پیست Sokol قزاقستان برای فصل 2018 یا 2019 به مسابقات افزوده شود. کارملو ازپلتا مدیر شرکت درنا قبلاً اعلام کرده که به‌هیچ‌عنوان در یک فصل، بیش از 20 مسابقه نخواهیم داشت و این بدان معناست که اگر پیست‌های فنلاند و قزاقستان به برنامه مسابقات اضافه شوند یکی از 18 پیست حاضر، باید از مسابقات کنار برود.

jack-miller-top-10-2017-qatar-motogp

تنها پیست‌هایی که برای فصل 2018، قرارداد ندارند پیست خرز اسپانیا (Jerez) و پیست ردبول اتریش (Red Bull ring) هستند و احتمال کنار گذاشته شدن یکی از این پیست‌ها زیاد است.

بابک محبی، دانشجوی مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز
منبع: Motorsports

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *