بر اساس طرح پیشنهادى عمر الفرا زنداح طراح تسلا T1، این خودرو برنده مسابقات ٢۴ ساعته لمالز سال ٢٠٣٠ خواهد بود. او به همراه ۴ تن از دانشجویان خود در مدرسه ى طراحى IED بارسلونا T1 را طراحى کردند. یک خودروى مسابقه اى برقى کاملاً متفاوت!
بر اساس این طرح در قسمت چرخ هاى این خودرو، یک جفت لاستیک وجود دارد و در بین لاستیک ها نیز یک ایرفول قرار دارد. هنگامى که سرعت خودرو در پیست کاهش مى یابد، جریان هوا باعث روشن شدن ایرفول ها و ژنراتور تولید کننده ى برق مى شود.
علاوه بر این، یک ایرفول با تکنولوژى بالا که Gorlov Helical Turbine نام دارد، در پشت راننده قرار دارد و باعث ایجاد انرژى بیشترى مى شود. این طرح نسبت به سایر طرح ها مى تواند انرژى بیشترى تولید کند و همچنین سر و صدا و ارتعاش کمترى دارد.
خودرو مفهومى T1 از یک موتور الکتریکى ٣٣۵ اسب بخارى (٢۵٠ کیلو وات) در هر چرخ بهره مى برد و کل خودرو ١٧٧٠ پوند-فوت (٢۴٠٠ نیوتون-متر) گشتاور تولید مى کند.
یک باترى ٧٠ کیلووات-ساعت براى این خودرو در نظر گرفته شده است. طراحان این خودرو حداکثر سرعت آن را ٢۵۵ مایل در ساعت (۴١٠ کیلومتر در ساعت) تخمین زده اند.
این ۴ دانشجو، خودرو کانسپت T1 را سال گذشته به عنوان پروژه ى پایانى خود در مدرسه ى طراحى ارائه دادند، زنداح این طرح را بازبینى کرد و تغییراتى در آن اعمال نمود.
تسلا مدل S قرار است به زودى در سرى مسابقات Electric GT Championship شرکت کند. خودروهاى این مسابقه ٧٧٨ اسب بخار قدرت (۵٨۵ کیلو وات) دارند و ٧٣۴ پوند فوت (٩٩۵ نیوتن متر) گشتاور تولید مى کنند و مى توانند در مدت زمان ۲٫۱ثانیه به سرعت ۶٠ مایل در ساعت (٩۶ کیلومتر در ساعت) دست یابند.