درست است که مرسدس اولین شرکت خودروسازی دنیا است اما مرسدس AMG قدمت طولانی همانند شرکت مادر خود ندارد. نمایشگاه AutoCar امسال بود که با مدل مفهومی Vision آشنا شدیم که نوید تولد سری جدیدی از مرسدس را می دهد.
طبق شواهد بدست امده AMG میهمانی بزرگی برای تولد ۵۰ سالگی خود تدارک دیده است که گل سر سبد آن GT4 است. اگر به اسمی که نام برده شد توجه کنید متوجه می شوید که یک خط تیره بین GT و ۴ کم دارد تا یک مدل مسابقه ای FIA باشد.
پس با یک AMG GT سدان روبرو هستیم. در واقع مرسدس برای بنتلی کانتیننتال Flying و پورشه پانامرا خط و نشان کشیده و مدلی را تدارک دیده که سال ۲۰۱۹ روانه بازار می شود.
مدل نامبرده شده به احتمال بسیار زیاد از موتور اختصاصی شرکت AMG بهره می برد. GT4 سومین خودرو از سری AMG است که از این موتور بهره می برد، اولین آن SLS و GT کنونی بوده اند. طبق گفته های رئیس شرکت، GT4 با کد X290 شناخته می شود.
با توجه به مدل کوپه و کانورتیبل سری GT موجود مدل سدان نیز از پلت فرمی جدید بر پایه آلومینیوم بهره می برد. احتمال استفاده از دو موتور در این خودرو زیاد است که یکی از آن همان بود که بالا به ان اشاره کردیم، یک موتور ۴ لیتری V8 با توان ۶۰۰ اسب بخار و ۸۵۰ نیوتن بر متر گشتاور، دیگری موتوری است که اخیرا در E63 استفاده شده است.
انتقال قدرت به چرخ ها نیز طبق روال همیشگی از سیستم اختصاصی چهار چرخ متحرک ۴Matic بنز بهره می برد که شباهت زیادی با E63 جدید دارد. موتور V8 به کار رفته در سری AMG مدل E63 به لطف سیستم چهار چرخ متحرک آن، توان این را دارد تا سرعت آن را در عرض ۳٫۴ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر سرعت آن نیز همراه با پکیج AMG بر روی ۳۰۰ کیلومتر محدود شده است.
در مورد قیمت ان نیز همانطور که اقای Tobias Moers گفته است قیمت آن با حدود ۱۴۷ هزار دلار آغاز می شود وی همچنین افزود که AMG طبقه بندی جدایی برای موتور هایش نسبت به مرسدس دارد و الان به اندازه موقعی که پورشه ماکان معرفی شد، AMG بزرگ شده است.
ما از آلمان و جنگ داخلی خودروسازان این کشور بسیار سپاس گذاریم که باعث پدید آمدن چنین خودروهای فوق العاده ای شده است. تا به اینجای کار AMG GT4 کار پانامرا را ساخته است، اما پورشه هم بیکار نخواهد نشست. باید صبر کنیم و ببینیم این مرسدس جذاب در عمل چگونه خواهد بود.