طبق آخرین اخبار منتشر شده از کار مندان و متصدیان اداره اعتبارات آمریکا، قراردادی میان آنها و خودرو سازان کانادایی عقد شده است که از به تاخیر افتادن تولید دو مدل از قوی ترین سدان های تولیدی این کشور حکایت می کند.
هنگامی که حرفی از سدان پیش می اید آن هم از نوع آمریکایی، ناخواسته ذهنمان به سوی چارجر و چلنر می رود. اینبار نیز همین گونه است.
متاسفانه باز طراحی هر دو سری چلنجر و چارجر که قرار بودهمانند الفارومو جولیا بر اساسپلتفرم جورجیا مهندسی شوند، به تعویق افتاده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، مدل جدید از سال ۲۰۲۱ روانه بازار خواهد شد واین درحالی است که قرار بود سال ۲۰۱۸ شاهد سری جدیدی از این دو خودرو سریع و مشهور آمریکایی باشیم.
پلاتفرم جورجیا دوج یکی از پیشرفته ترین پلت فرم های موجود در فیات- کرایسلر است و مهندسی خودروهای جدید آمریکایی بر روی این شاسیباعث می شود که چارجر آینده در حدود ۵۰۰ پوند (حدود ۲۵۰ کیلوگرم) نسبت به نسخه های فعلی سبک تر شود.
پلتفرم جورجیا همانطور که در طرح مفهومی باراکودا دیدیم، برای مدل های کانورتیبل نیز قابل استفاده است.
حالا که نگاه ها به سمت کرایسلر ۳۰۰ می رود اما در باره کرایسلر ۳۰۰ هم خبر های بدی به گوش رسیده است که حاکی از کاهش بودجه مهندسی برای توسعه نسل بعدی این خودرو موفق است. به هر حال چارجر، چلنجر و کرایسلر ۳۰۰ برای ۲۰۱۸ دوباره باید آماده شوند و وارد صحنه شوند. دوج در حال برنامه ریزی یک چلنجر جی تی چهار چرخ متحرک و یک چلنجر هلکت ADR با بدنه ای پهن تر است تا بلکه بتواند طرفداران پرو پاقرص خودروهای آمریکایی سریع و خشن را همچنان به خود جلب کند.