آئودی علاقه‌ای به “حالت دریفت” ندارد!

آئودی علاقه‌ای به “حالت دریفت” ندارد!

اگرچه روز به روز به شمار خودروسازانی که از گزینه‌ی موسوم به “دریفت” در خودروهای پرفورمنس خود استفاده می‌کنند افزوده می‌شود اما آئودی اسپورت می‌گوید هیچ علاقه‌ای به چنین ویژگی‌ای ندارد.

audi-rs5-all-new-geneva-38

بی‌شک فورد این سیستم را با نصب در فوکوس RS فراگیر نمود و اندکی بعد مرسدس-ای ام جی E63 S جدید نیز با حالت رانندگی مشابه از راه رسید. علاوه بر این دو خودرو، فراری نیز سیستم مشابهی را در خودروهای خود بکار برد و مک لارن نیز همین کار را با ۷۲۰S انجام داد. حتی نسل جدید ب‌ام‌و M5 نیز حالتی برای قطع ارتباط چرخ‌های جلو و فرستادن نیرو به چرخ‌های عقب برای دریفت خواهد داشت.

audi-rs5_coupe-2018-1024-01

استفان ریل، مدیر توسعه‌ی آئودی اسپورت اخیراً در خلال مصاحبه با موتورینگ گفته که این شرکت علاقه‌ای به چنین سیستمی ندارد:

حالت دریفت نه! نه در R8، نه در RS 3، نه در RS 6 و نه در RS 4. من آن‌ها را دوست ندارم. من دلیلی برای وجود این سیستم‌ها نمی‌بینم. من احساس خاصی در اینکه لاستیک‌های عقب بسوزند نمی‌بینم. این سیستم سریع نیست. در واقع حالت دریفت مناسب ساختار خودروهای ما نیست.

طبق گفته‌های ریل، به سادگی نیازی برای نصب حالت دریفت نیست چراکه نتیجه‌ای مشابه را می‌توان با خاموش کردن سیستم ESP خودرو به دست آورد.

audi_tt_rs_coupe_46

در نهایت ریل می‌گوید:

حتی زمانی که خودرو کاملاً از کنترل خارج باشد دخالتی برای شما وجود نخواهد داشت زیرا آن چیزی است که شما خواسته‌اید که انجام ندهید. شما خواهان کنترل کامل با فشار آن دکمه هستید. آن را به دست می‌آورید.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *