رنوپارس از هشت محصول آینده این شرکت برای بازار ایران پرده برداشت. در مراسم روز سه شنبه، مدلهای فیس لیفت تندر L90 ایران خودرو و سایپا، تندر وانت، تندر استیشن، تندر ون و دو مدل از هاچ بک ساندرو و شاسی بلند داستر رونمایی شدند.
فیس لیفتهای تندر با تاخیر زیاد بلاخره قرار است راهی بازار شوند. فیس لیفت تندر سایپا بنام پارس تندر (تندر SR) دیگر تغییر خاصی در جلوی خودرو را نشان نمی دهد اما تغییرات چراغهای عقب ملموس می باشند. ظاهرا سایپا بازخورد منفی نسبت به طراحی جلوپنجره و سپر را دریافت کرده که جای خوشحالیست اما حذف تغییرات ابتدایی بجای بهبود و بازطراحی، جای سوال دارد. در اصل سایپا که عدم رضایت بازدیدکنندگان طرح اولیه را دریافته بود، صورت مسئله را پاک کرد. (عکسها از عصرخودرو)
درنقطه مقابل تندر فیس لیفت ایران خودرو بسیار پخته تر و زیباتر است و بر مبنای لوگان فیس لیفت ساخته خواهد شد. در طراحی داخلی نیز تندر ایران خودرو بالاتر از تندر پارس خودرویی فیس لیفت قرار می گیرد. برگ برنده ایران خودرو استفاده از طرحیست که طراحان رنو پیاده کرده اند و در مقابل خام بودن طراحی پارس تندر واضح است.
درنقطه مقابل تندر فیس لیفت ایران خودرو بسیار پخته تر و زیباتر است و بر مبنای لوگان فیس لیفت ساخته خواهد شد. در طراحی داخلی نیز تندر ایران خودرو بالاتر از تندر پارس خودرویی فیس لیفت قرار می گیرد. برگ برنده ایران خودرو استفاده از طرحیست که طراحان رنو پیاده کرده اند و در مقابل خام بودن طراحی پارس تندر واضح است.
درنقطه مقابل تندر فیس لیفت ایران خودرو بسیار پخته تر و زیباتر است و بر مبنای لوگان فیس لیفت ساخته خواهد شد. در طراحی داخلی نیز تندر ایران خودرو بالاتر از تندر پارس خودرویی فیس لیفت قرار می گیرد. برگ برنده ایران خودرو استفاده از طرحیست که طراحان رنو پیاده کرده اند و در مقابل خام بودن طراحی پارس تندر واضح است.
پارس تندر اگر دوباره خلف وعده نکند، از همین ماه و با افزایش قیمت نسبت به تندر معمولی به بازار خواهد آمد. تندر فیس لیفت ایران خودرو هم سال آینده و همزمان با ورود نسل جدید لوگان در سایر کشورها، به بازار خواهد آمد.
پارس تندر اگر دوباره خلف وعده نکند، از همین ماه و با افزایش قیمت نسبت به تندر معمولی به بازار خواهد آمد. تندر فیس لیفت ایران خودرو هم سال آینده و همزمان با ورود نسل جدید لوگان در سایر کشورها، به بازار خواهد آمد.
تندر پیک آپ هم طبق وعده ها قرار است از نیمه دوم امسال در ایران خودرو به خط تولید بیاید. رویای جانشینی تندر بجای پیکان که محقق نشد. فکر می کنید تندر وانت بتواند جایگزین وانت پیکان باشد؟ ظرفیت بار تندر پیک آپ 800 کیلوگرم است ولی قیمت آن قابل رقابت با وانت باردو نخواهد بود!
رنو داستر هم که شاسی بلند ارزان قیمتی با سودای رقابت با شاسی بلندهای چینی بازار ایران است. قیمت 40 میلیونی این خودرو هم این رقابت را داغ خواهد کرد. اما بیاد بیاورید که با 40 میلیون قبل از جهش قیمتها چه شاسی بلندهایی را می شد خریداری کرد!
رنو داستر روی پلتفرم لوگان یا X90 ساخته می شود اما موتور مورد استفاده آن 2 لیتری و با قدرت 136 اسب بخار خواهد بود. شتاب صفر تا صد آن 10.2 ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن 7.8 لیتر اعلام شده است.
رنو ساندرو قرار است جای رقیب دیرین پژویی در بازار ایران یعنی پژو 206 را پر کند. حالا که قیمت 206 تیپ 5 و 6 سر به آسمان گذاشته، ساندرو هم می تواند جولان خود را با قیمتهایی بسیار بیشتر از تندر آغاز کند.
تندر استیشن یا لوگان MCV هم می تواند در دو ظرفیت 5 یا 7 نفره و یا حتی با دو نفره با فضای بار زیاد تولید شود. مشخصات فنی و پلاتفرم هم طبق معمول با تندر ایرانی یکسان است.
تندر ون هم از آن خودروهای عجیب این نمایشگاه بود. این خودرو بیشتر بدرد نعش کشی می خورد تا یک ون خانوادگی.
پیمان کارگر هم در مراسم رونمایی به ایران خودرو و پارس خودرو لوح تقدیر داد تا عدالت را رعایت کرده باشد. مدیرعامل رنوپارس از عزم جدی رنو برای حضور و سرمایه گذاری در بازار خودروی ایران خبر داد. بازاری که در حال خارج شدن از دست پژو می باشد. نکته جالب اینکه پژو بعنوان یک شرکت خصوصی به علت تبعیت از تحریمها، بازار پر سود ایران را رها می کند و شرکت دولتی رنو بدون توجه به چنین تحریمهایی جای پای خود را مستحکمتر می نماید.
پیمان کارگر گفت که در حال حاضر پژو به ایران قطعه صادر نمی کند و بنابراین ما از این فرصت استفاده کرده و سریعتر محصولات خود را به بازار ایران عرضه خواهیم کرد. قرار است 400 هزار دستگاه از مدلهای مختلف لوگان بصورت سالانه در ایران ساخته شوند. همچنین وی افزود که نگران ورود خودروهای چینی به بازار ایران نیست. زیرا مدلهای رنو در ایران شناخته شده تر هستند.
مدیرعامل رنو پارس در پاسخ به این پرسش که با وجود معرفی نسل جدید ساندرو و لوگان، چرا در ایران بدنبال ارائه مدلهای قدیمی تر هستید، گفت که هر بازاری بر اساس رنج قیمت و استفاده مردم، شرایط مخصوص خود را دارد.
باید دید چه عواملی باعث شده تا رنو و شرکتهای دیگر ایران را شایسته خودروهای از رده خارج و قدیمی خود بدانند. زیرا بیشتر خودروهای رونمایی شده در این مراسم حداقل عمری 5 ساله دارند.