پورشه بهصورت رسمی از خودروی مسابقهای جدید خود برای مسابقات LMP1 رونمایی کرد. این خودرو تلاش خواهد کرد تا از عنوان قهرمانی خود در مسابقات قهرمانی استقامت 24 ساعته ی لمانز دفاع کند.
خودروی جدید پورشه از پیشرانهی بنزینی 4 سیلندر 2 لیتری بهروز شدهای استفاده میکند که بنا به ادعای این برند کاراترین پیشرانهی احتراق داخلی تاریخ پورشه است. این پیشرانه به سیستم هیبریدی 8MJ متصل شده است. این سیستم در خودروی مسابقهای تویوتا نیز دیده میشود.
پورشه نیز همانند رقیب ژاپنی خود، خودروی 919 را با مشخصات داون فورس پایین در تست دو روزهی مونزا استفاده میکند اما هنوز هم از اشاره به جزئیات کیت آئرودینامیک استفاده شده خودداری نموده است.
ایدهی اساسی 919 هیبریدی هنوز هم ارائهی حداکثر کارایی و عملکرد است. مونوکوک خودرو از سال 2016 تاکنون بدون تغییر باقی مانده اما ظرفیت بهینهسازی دیگر قطعات تحلیل شده و در اکثر بخشها تنظیماتی اعمال شده است.
Neel Jani تنها رانندهای است که در تیم پورشه باقی مانده و دو رانندهی دیگر یعنی Andre Lotterer و Nick Tandy امسال با خودروی پورشه رانندگی خواهند کرد.