بازگشت مک‌لارن به مسابقات لمانز

بازگشت مک‌لارن به مسابقات لمانز

مک لارن یکی از پرافتخارترین تیم‌هایی است که در فرمول 1 حضور داشته است؛ اما این شرکت خود را در رقابت‌های دیگری نیز ثابت کرده که مهم‌ترین آن‌ها مسابقات 24 ساعته ی لمانز است.

2736-mclaren_650s_gt3040

و حالا خبرهایی منتشر شده که می‌تواند دلالت بر بازگشت قریب‌الوقوع این شرکت به مسابقات در آینده‌ای نزدیک داشته باشد.

453-mp4_12c_gt3_portimaotest_011

مدیر ارشد جدید مک لارن زاک براون به اتواسپورت گفته است:

بازگشت به مسابقات لمانز چیزی است که هویت ما را نشان می‌دهد و ما در حال بحث هستیم. از نظر شخصی من دوست دارم در لمانز شرکت کنیم و من تنها فردی نیستم که چنین دیدگاهی دارم.

اگرچه که این یک چراغ سبز خوبی است اما تصمیم نهایی شاید بالاتر از صلاحیت براون باشد. برای وقوع چنین امری، او باید حمایت شرکت، بخش‌های خاص و قسمت‌های مسابقه‌ای GT را داشته باشد.

6490-59-2

بزرگ‌ترین سؤال این است که مک لارن در کدام کلاس رقابت خواهد کرد. شاید کلاس GTE واضح‌ترین انتخاب باشد و این احتمال وجود دارد که مدل 650S GT3 کنونی برای همخوانی با قوانین تغییراتی بکند و یا شاید هم با استفاده از مدل 720S آینده خودروی مسابقه‌ای جدیدی طراحی شود. اتواسپورت گزارش داده که مک لارن در حال برنامه‌ریزی برای تولید نسخه‌ی GTE مدل MP4-12C GT3 بوده اما پس از تغییر قوانین توسط فیا و ACO این برنامه متوقف شده است.

2115-71964emclar

از جنبه‌ی پیروزی دوباره در کلاس LMP1 براون گفته که: “هرگز نگویید هرگز!”اما برای رسیدن به چنین هدفی مک لارن نیازمند مسئولی بزرگ است و در حال حاضر هیچ شرکتی نمی‌خواهد به‌صورت همزمان با فرمول 1 در چنین مسابقه پرهزینه‌ای شرکت کند. این موضوع احتمالاً نیازمند شراکت و همکاری با خودروسازی بزرگ است.

2112-71964bmclar

آخرین بازی که مک لارن در مسابقات لمانز شرکت کرد به اواسط دهه‌ی 90 میلادی بازمی‌گردد. علیرغم عدم وجود برنامه‌های ابتدایی برای انجام در آن زمان، سوپرکار F1 این شرکت به خودروی مسابقه‌ای GTR تبدیل شد که در سال 1995 برنده شد. در سال‌های بعدی و پس از تمرکز ب‌ام‌و (شریک پیشرانه) روی پروتوتایپ V12 LM خود، مک‌لارن رتبه‌های چهارم، دوم و چهارم را به دست آورد.

199-60734mclar

علاوه بر افتخارات زیاد مک لارن در مسابقات لمانز و فرمول 1، این شرکت در دهه‌ی 70 میلادی قهرمانی‌هایی را در مسابقات Can-Am و همچنین ایندیاناپولیس 500 به دست آورده است.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *