جگوار هنوز طیف مدلهای شاسیبلند زیبای خود یعنی اف پیس را تکمیل نکرده و در حال حاضر روی جذابترین مدل یعنی SVR کار میکند.
برخلاف سایر پروتوتایپ های اف پیس، این یکی چهار خروجی اگزوز و سپر گیراتری داشته و همچنین مجموعهای از رینگهای بزرگتر زیر آن قرار گرفتهاند؛ بهعبارتدیگر این خودرو کاملترین مدل اف پیس SVR دیده شده تا به امروز بوده هرچند که پوششهای کاملی روی آن وجود دارند.
برای جگوار و همچنین برای طرفداران، نسخهی SVR به سایر مدلهای این شاسیبلند خواهد پیوست و البته نسخهی سطح بالای فعلی با پیشرانهی 6 سیلندر 3 لیتری سوپرشارژردار در مقابل اف پیس SVR مدلی کند به حساب خواهد آمد.
به منظور رقابت این خودرو با پورشه ماکان توربو و آلفارومئو استلویو کوادروفولیو جگوار باید قدرت بیشتری را ارائه کند پس بدین ترتیب شاید شاهد استفادهی اف پیس SVR از پیشرانهی 8 سیلندر سوپرشارژر و یا پیشرانهی 5 لیتری متعلق به اف تایپ باشیم.
کارشناسان معتقدند نسخهی ارتقا یافتهی 6 سیلندر قدرت حدود 500 اسب بخار خواهد داشت اگرچه که نمیتوان با اطمینان دراینباره سخن گفت.
با وجود رقبایی چون ماکان توربو که میتواند در 4.4 ثانیه از سکون به تندی 100 کیلومتر در ساعت برسد، انتظار میرود اف پیس SVR نیز شتابی در حدود 4 ثانیه داشته باشد. حتی اگر این خودرو قدرت بیشتری داشته باشد میتوان انتظار شتاب بهتری را نیز داشت.
شاید هم جگوار بخواهد اف پیس SVR را به عنوان “سریعترین شاسیبلند کامپکت لوکس دنیا” به بازار بفرستد.