فیسلیفت جدید بیامو سری7 را میتوان در تغییرات نمای جلو و عقب، بهبود فضای درونی و بهرهگیری از امکانات جدیدتر با پیشرانههای تازه خلاصه نمود؛ باید دید که لوکسترین مدل بیامو در مقابل سری جدید S-classهای مرسدسبنز چه حرفهایی برای گفتن دارد . . .
از نمای ظاهری شروع میکنیم؛ در این فیسلیفت شاهد چراغهایfull-LED در جلو با حلقههای نورانی معروف بیامو که بیش از پیش خودنمایی میکنند، جلوپنجرهای با 9 پره آلومینیومی که جایگزین 12پرههای سابق شده، سپر جدید جلو و عقب با زههای کرومی و در نهایت راهنماهای جدید تعبیه شده در کنارههای خودرو هستیم.
اما اصلاحات به کابین خودرو نیز رسیدهاند؛ چرم جدید صندلیها با دوخت جدید، سیستم سفارشی سرگرمی برای سرنشینان عقب که به تازگی به سیستم پخش 1200 واتیBang & Olufsen با 16 اسپیکر مجهزه شده و همچنین دارای مانیتورهای 9.2 اینچی فلت است، نمایشگر 10.25 اینچی کنسول با تکنولوژی HD و نمایش 3D از مهمترین تغییرات صورت گرفته در فضای درونی خودروست.
مدلهای جدید بیامو سری7 را میتوان با پیشرانه دیزلی جدید شش سیلندر سه توربویی نیز سفارش داد؛ این پیشرانه 3.0 لیتری که مختص مدلهای 750d xDrive بوده، قادر به تولید 381 اسببخار قدرت و 740 نیوتنمتر گشتاور است که خودرو را میتواند در کمتر از 4.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت برساند. مصرف سوخت آن 6.4 لیتر و میزان آلایندگی آن نیز برابر 169 گرم CO2 در هر کیلومتر است.
علاوهبر نسخههای750d xDrive بیامو همچنین مدلهای هیبریدی سری7 را نیز دگرگون کرده به طوریکه پیشرانه 4.4 لیتری دو توربویی V8 سابق حذف شده و جای آنرا یک پیشرانه شش سیلندر 3.0 لیتری از نوعTwinPower Turbo گرفته است.
این مدل که با نام ActiveHybrid 7 عرضه میشود، قدرتی معادل 320 اسببخار دارند که در کنار قدرت 55 اسبی موتور الکتریکی آن، حداکثر گشتاوری معادل 500 نیوتنمتر تولید میکنند تا این هیبریدی لوکس در 5.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت دست یابد. مصرف ترکیبی این مدل نیز 6.8 لیتر و میزان آلیندگی آن 158 گرم CO2 در هر کیلومتر است.ActiveHybrid 7 همچنین میتواند به کمک باطریهای لیتیوم/یونی خود مسافتی در حدود 4 کیلومتر را با حداکثر سرعت 60 کیلومتر برساعت طی کند.