بنا به اطلاع منابع آگاه در صنعت خودروسازی، آمازون به دنبال خرید بخشی از شرکت HERE بوده که فعالیت اصلی آن نقشه برداری آنلاین است. این شرکت حالا در دست کنسرسیومی متشکل از خودروسازهای شهیر آلمانی است.
مرسدس، بی ام دبلیو و آئودی، سال گذشته شرکت HERE را از نوکیا خریداری کردند تا در توسعه خودروهای بدون راننده از آن استفاده کنند. وظیفه HERE در این میان، نقشه برداری از خیابان ها و مسیرهایی است که ماشین ها از آن می گذرند.
گوگل و اپل نیز گفته می شود که مشابه چنین طرحی را با گوگل مپز و اپل مپز در حال اجرایی کردن دارند. آمازون اما به دنبال خرید HERE است تا بتواند تحویل یک و دو ساعته را برای مشتریان خود امکان پذیر کند.
سرویس نقشه برداری HERE به آمازون کمک می کند تا بهترین مسیر را، با در نظرگیری مسافت و ترافیک انتخاب کند. علاوه بر آمازون، دیگر تامین کنندگان و خودروسازها مثل رنو نیز گویا به داشتن سهمی در HERE علاقه مند هستند.
سال گذشته، کنسرسیوم آلمانی، HERE را با قیمت 3.07 میلیارد دلار از نوکیا خریداری کرد اما حالا مشخص نیست که آن ها با چه قیمتی می خواهند سرویس را در اختیار دیگران نیز قرار دهند.