آمازون و مایکروسافت یک گام به سرمایه گذاری روی Here نزدیک تر شدند

آمازون و مایکروسافت یک گام به سرمایه گذاری روی Here نزدیک تر شدند

هفته گذشته شنیدیم که آمازون و مایکروسافت، هر دو قصد دارند با سرمایه گذاری روی Here، شرکتی که نقشه برداری آنلاین از خیابان ها را انجام می دهد، وارد بازار ماشین های خودران شوند.

برخلاف بسیاری از اخباری که آن روز منتشر شد، این شایعه حقیقت داشت و حالا دایملر، مالک کمپانی مرسدس-بنز این مسئله را در گفتگو با وال استریت ژورنال تایید کرده است. گویااین دو غول تکنولوژی، علاقه بسیاری به همکاری با آلمانی ها در این زمینه دارند.

Here، دسامبر سال گذشته توسط کنسرسیوم خودروسازان آلمانی متشکل از بی ام و، آئودی و مرسدس به مبلغ 2.8 میلیارد دلار از نوکیا خریداری شد. یکی از اعضای هیئت مدیره دایملر، حالا گفته که مایکروسافت و آمازون علاقه دارند تا در زمینه افزایش قابلیت های رایانش ابری و تامین بستر برای جمع آوری داده ها به ما کمک کنند.

توماس وبر، عضو هیئت مدیره و مسئول بخش تحقیق و توسعه دایملر در گفتگو با وال استریت ژورنال گفت: «ما با آمازون، مایکروسافت و بسیاری از خودروسازها در مذاکره هستیم. ما نیازمند یک تامین کننده سرویس های ابری هستیم تا به حجم عظیم اطلاعاتی که توسط Here و کاربرانش پدید می آید رسیدگی کنیم. اما هنوز تصمیمی نگرفته ایم.»

این قرارداد اگر منعقد شود، می تواند فاصله میان خودروسازهای کلاسیک و سیلیکون ولی را کتر کرده و در نهایت منجر به ساخت خودران های بهتری در آینده شود. در حال حاضر، خودروی گوگل میلیون ها کیلومتر رانندگی کرده و اوبر هم روی این مسئله کار می کند. جنرال موتورز و لیفت نیز با یکدیگر همکاری دارند و دیگر شرکت ها نظیر تسلا و فورد هم دست روی دست نگذاشته اند.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *