گزارش پدال از مسابقات درگ 10 آذر 91

گزارش پدال از مسابقات درگ 10 آذر 91

اختصاصی پدال: ستاره ی مسابقات 10 آذر تیم 4G TUNER بود . تیمی متشکل از میتسوبیشی های تقویت شده ، که توسط ابوالفضل مرادی ( از تیونرهای شناخته شده ی در زمینه ی تقویت انواع خودروهای ژاپنی ) بسته شده است .

تیم 4G TUNER
تیم 4G TUNER

مسابقه امروز سومین مرحله از مسابقات قهرمانی سال بود که زیر نظر هیات اتومبیل رانی و موتور سواری استان تهران برگزار شد . تعداد شرکت کنندگان در این دوره افزایش یافته بود اما تعداد تماشاگران با توجه به هوای خوب امروز کمتر از چیزی بود که پیش بینی می شد که دلیل آن را می توان در مواردی همچون ، فاصله ی کوتاه زمانی دو مسابقه ی اخیر و کمبود امکانات رفاهی جستجو کرد . اما با این حال مسابقه ی امروز چیزی از جذابیت کم نداشت . در این دوره همانند دوره ی قبل ، ابتدا همه ی کلاس ها تایم اول خود را ثبت کردند و سپس تایمگیری دوم انجام شد .

### کلاس سوپرGT ###

لنسر سفید مقام سوم با زمان 12.61 ثانیه / لنسر نقره ای مقام اول با زمان 11.79 ثانیه
لنسر سفید مقام سوم با زمان 12.61 ثانیه / لنسر نقره ای مقام اول با زمان 11.79 ثانیه

مهمترین اتفاقات مسابقات 10 آذر در کلاس سوپر GT رخ داد . در این گروه به نظر می رسید که رقابت میان دو خودروی پانامرا توربو ( مسعود علیزاده ) و مرسدس بنز CL63 AMG ( مهدی جواهری ) باشد اما با ورود میتسوبیشی های لنسر 4G TUNER همه ی معادلات به هم ریخت . این دو خودرو چنان درسی به این خودروهای گرانقیمت دادند که تا مدت ها در ذهن باقی خواهد ماند . در تایمگیری اول هرکدام از مدعیان در این کلاس با خودروهای دیگر این گروه برروی خط استارت قرار گرفتند اما تایمگیری دوم بود که صحنه هایی به مراتب جذاب تر به همراه داشت . در نوبت دوم پانامرا توربو با رانندگی مسعود علیزاده و میتسوبیشی لنسر نقره ای رنگ با رانندگی برنارد عیوضی روی خط استارت قرار گرفتند . نتیجه این مسابقه قهرمان مسابقات 10 آذر در کلاس سوپر GT را مشخص می کرد . با سبز شدن چراغ میتسوبیشی لنسر مثل گلوله شلیک شد و پانامرا شوکه شده برروی خط استارت ماند و شاهد هنرنمایی رقیبش شد . اما این پایان کار نبود چرا که لنسر توانست با طی کردن مسافت 400 متر در زمان 11.79 ثانیه رکورد این کلاس را که در اختیار پانامرا بود تصاحب کند و این بود پایان عصر پانامرا در مسابقات درگ ! پس از این مسابقه راننده ی پانامرا برای اینکه نشان دهد ماشینش چیزی از لنسر کم ندارد ، اقدام به تایمگیری نمایشی به صورت انفرادی نمود که توانست زمان 11.81 ثانیه را به ثبت برساند .

گزارش پدال از مسابقات درگ 10 آذر 91

گزارش پدال از مسابقات درگ 10 آذر 91

گزارش پدال از مسابقات درگ 10 آذر 91

اما درگ جذاب دیگر در کلاس سوپر GT میان CL63 AMG جواهری و لنسر سفید رنگ بود . مسابقه ای که لنسر با برتری در آن و ثبت زمان 12.61 ثانیه نشان داد که می توان با یک تیونینگ اصولی و حرفه ای خودرویی بهتر از یک محصول روز تا دندان مسلح و مدرن تهیه کرد . جواهری که ماشینش را در عقب به لاستیک های مخصوص مجهز کرده بود آماده بود تا به زمانی بهتر نسبت به مسابقات 26 آبان دست پیدا کند اما در این امر ناکام ماند و نتوانست زمانی بهتر از 12.64 ثانیه ثبت کند .البته به این نکته باید اشاره کرد که مرسدس جواهری فضای لازم برای گرم کردن لاستیک های جدیدش را در اختیار نداشت .

از دیگر خودروهای حاضر در این کلاس میتوان به تویوتای قرمز با ظاهر متفاوت ، نیسان آلتیما و پراید بنفش رنگ اشاره کرد .

###کلاس GT ###

گزارش پدال از مسابقات درگ 10 آذر 91

گزارش پدال از مسابقات درگ 10 آذر 91

گزارش پدال از مسابقات درگ 10 آذر 91

در این کلاس نیز تعداد خودروهای شرکت کننده افزایش یافته بود تا دیگر صرف حضور در مسابقه برروی سکو نروند . در این گروه مزدا توربو ، تویوتا کرولا ، میتسوبیشی اوو 4G TUNER ، آئودی TT ، گلف و پژوهای تقویت شده توسط حسین حجتی حضور داشتند . مزدا توربو که برای دفاع از عنوان قهرمانی آبان ماه آمده بود رقیبانی سرسختی را پیش رو داشت اما سرانجام توانست با زمان 14.16 ثانیه این عنوان را دوباره تکرار کند . در طول مسابقه از میتسوبیشی اوو با توجه به عملکرد هم تیمی هایش در کلاس سوپر جی تی انتظار بیشتری می رفت . این خودرو که به نظر می رسید با وجود نقص فنی مسابقه می دهد توانست با زمان 14.51 ثانیه در رتبه ی دوم قرار گیرد . تویوتا کرولا نیز با زمان 14.79 ثانیه در این کلاس به مکان سوم دست پیدا کرد .از دیگر موارد قابل توجه عملکرد دور از انتظار تیم حسین حجتی با سه ماشین پژو و آئودی TT در این کلاس بود .

### کلاس 6و8 سیلندر اتمسفریک ###

خودروی نخست کلاس 6و8
خودروی نخست کلاس 6و8

کلاس 6و8 اتمسفریک و بازهم تقابل آلمانی ها با آمریکایی ها . این بار آمریکایی در غیاب نماینده قدرتمند و قهرمانش بیوک آبی رنگ نتوانستند به عملکرد قابل توجهی دست پیدا کنند و در نبرد با آلمانی ها مغلوب شدند . در این دوره کارن مگردومیان با خودرویی متفاوت از دوره ی قبل شرکت کرده بود اما این خودرو تنها در ظاهر تفاوت داشت و موتور ب ام و قبلی را در زیر هود خود می دید . کارن با این اتاق E30 توانست با زمان 13.69 ثانیه مقام نخست را در غیاب رقیب اصلی آمریکایی اش تصاحب کند .

گزارش پدال از مسابقات درگ 10 آذر 91

گزارش پدال از مسابقات درگ 10 آذر 91

گزارش پدال از مسابقات درگ 10 آذر 91

###کلاس ریس استریت###

گزارش پدال از مسابقات درگ 10 آذر 91

اولین مسابقات دور اول و دوم زمانگیری مختص به این کلاس بود . مسابقه ی افتتاحیه ی امروز میان مدعیان این کلاس ، پراید حسین حجتی و گلف محمد رفان ، مهمترین مسابقه در این کلاس بود . پراید حجتی توانست با زمان 15.06 ثانیه گلف رفان با زمان 15.27 ثانیه را پشت سر بگذارد . اما این نتیجه برای هر دو ماشین در تایم گیری دوم تغییر کرد و هر دو با بهبود زمان های خود توانسنتند برروی سکو بروند بطوریکه حسین حجتی توانست با زمان 14.87 ثانیه جایگاه اول را به نام خود ثبت کند .

در پایان گزارش جا دارد ضمن عرض خسته نباشید به مسئولین محترم برگزاری مسابقات از شما همراهان همیشگی پدال به خاطر کم و کاستی های موجود در گزارش پوزش بطلبم .

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *