به گزارش CarXR.ir : جمعه گذشته ، بوستان ولایت تهران برای پنجمین بار در سال 91 میزبان برپایی رقابت برای قهرمانی درگ سال بود. 35 شرکت کننده در قالب چهار کلاس ریس استریت، شش و هشت سیلندر اتمسفریک ، GT و SUPER GT در این رقابت ثبت نام کرده بودند که با رعایت قوانین ، زودتر از ساعت 9 در محل حاضر شدند و در مسابقه حضور یافتند.
###کلاس ریس استریت###
در کلاس ریس استریت، تنها گلف قرمز رنگ نسل یک محمد رفان ، توانایی مقابله با پراید های BP را داشت که با سطوح تجهیزاتی مختلفی در این کلاس حاضر بودند.نقص فنی مانع ثبت دومین زمان توسط پراید BP حسین حجتی و گلف محمد رفان شد با این حال این دو راننده در پایان به رده های اول و دوم دست یافتند و سکوی سوم نیز نسیب محمد علی فتاحی با خودروی پراید شد. . اما نتایج شرکت کنندگان این کلاس :
1- حسین حجتی پراید 14.94 امتیاز25
2- محمد رفان گلف 15.77 امتیاز 18
3- محمد علی فتاحی پراید 15.94 امتیاز 15
4- علیرضا صفرخانی پراید 16.28 امتیاز 12
5- مهدی حجتی 405پژو 16.60 امتیاز 10
6- محمدبرادران گلف 16.66 امتیاز 8
7- آرین هارتوریان پراید 16.90 امتیاز 6
8- ستار نتاج پراید 17.06 امتیاز 4
9- میلاد اسعدی پراید 17.91 امتیاز2
### کلاس 6و8 سیلندر اتمسفریک ###
کلاس شش سیلندر و هشت سیلندر اتمسفریک بار دیگر به محلی برای قدرت نمایی خودروهای آمریکایی در برابر نمایندگانی از سرزمین آلمان مبدل شده بود، کارن مگردومیان با ب ام و E30 تارگا خود علیرغم تغییر ستاپ در بهبود تایم خود در مقایسه با رقابت قبلی ناکام بود اما همچنان سریعترین مرد میدان بود و با اختلافی در حدود37 صدم ثانیه نسبت به کاماروی آبی رنگ حسن جلیلی به مقام اول دست یافت و مهدی علی اکبری نیز با اختلاف 11صدم ثانیه در رده سوم از خط پایان گذشت. نتایج این کلاس به شرح زیر می باشد :
1-کارن مگردومیان بی ام و 14.08 امتیاز 25
2- حسن جلیلی کامارو 14.45 امتیاز 18
3- مهدی علی اکبری پونتیاک 14.56 امتیاز 15
4- علی جودکی پورشه باکستر 15.20 امتیاز 12
5- پدرام حبیبی جنسیس 15.43 امتیاز 10
6- آندره کاراپتیان دوج 15.44 امتیاز 8
7- مهدی رجب زاده کامارو 16.06 امتیاز 6
8- امیر حسین کاظمی بیوک 16.52 امتیاز 4
پوریا حمزه لوئی بی ام و 16.52 امتیاز 4
9- محمد رضا بیات کامارو 16.80 امتیاز 2
10- حمیدرضا طهماسبی کامارو 16.85 امتیاز 1
11- محمد یزدان مهر وانت شوی17.86
###کلاس GT ###
چهارسیلندر های توربو در کلاس GT خودروهایی نظیر گلف توربو فرهاد صالحی، مزدا 323 توربو، تویوتا سلیکا و پژو 205 توربو را در بر می گرفتند.فرهاد صالحی قبل از آغاز مسابقه با نقص فنی گیربکس دست و پنجه نرم می کرد و حسین حجتی نیز با مشکل فنی در لیور دنده مواجه شده بود.با این حال در پایان بار دیگر مقام اول به مزدا 323رسید و رده های بعدی نیز نسیب آئودی تی تی و تویوتا سلیکاشد.
1- مهدی گزستانی مزدا 14.10 امتیاز 25
2- مرتضی شادفرخ آئودی 14.80 امتیاز 18
3- علی رضوی تویوتا سلیکا 15.11 امتیاز 15
4- امیر حسین میرزایی تویوتا کرولا 15.14 امتیاز 12
5- حسین حجتی پژو 205 15.19 امتیاز 10
6- مهدی حجتی پژو 405 15.24 امتیاز 8
7- جواد زرنگ پراید توربو 15.33 امتیاز 6
8- کامبیز شفیعی پراید 15.43 امتیاز 4
9- فرشید ساعت ساز گالانت 16.37 امتیاز 2
10- فرهاد صالحی گلف 18.60 امتیاز1
### کلاس سوپرGT ###
در کلاس SUPER GT لنسر اولوشن سفید رنگ ابولفضل مرادی برای شرکت در رقابت آماده نبود و خودروی نقره ای رنگ برناد عیوضی نیز در اولین زمان گیری دچار نقص فنی شد و از رویارویی با پورشه های پیشتاز باز ماند.در حالی که مسئله تاخیر اولیه مرسدس CL63 مهدی کاویان همچنان در آغاز حرکت مشکل ساز بود،محسن مشهوری با ب ام و X6 V8 موفق با اختلاف اندکی نسبت CL63 از خط پایان گذشت و پس از مسعود علیزاده، نوید مردانی و مهدی کاویان به مقام چهارم این کلاس بسنده کرد.در پایان مسابقه پورشه پانامرا به رانندگی مسعود علیزاده و نوید مردانی به صورت نمایشی رو در روی یکدیگر قرار گرفتند که در این رقابت غیر رسمی ، علیزاده موفق به ثبت زمان 11.80 ثانیه شد که سریع ترین زمان ثبت شده توسط پورشه پانامرا توربو در کشورمان محسوب می شود.و نتایج این کلاس :
1-مسعود علیزاده پورشه پانامرا 12.17 امتیاز 25
2- نویدمردانی پورشه پانامرا 12.71 امتیاز 18
3- مهدی کاویان بنز 13.29 امتیاز 15
4- محسن مشهوری 13.46 امتیاز 12
5- رضا عزیزی پراید اتمسفریک 15.56 امتیاز10
با توجه به اینکه سایت پدال نماینده ای برای پوشش مسابقه درگ 6 بهمن نداشت لذا با اجازه ی مسئولین محترم سایت CarXR.ir از متن گزارششان استفاده کردیم . و جا دارد اینجا یک بار دیگر از لطفی که به ما داشتند تشکر کنیم .