هیچ شکی نیست که کمپانی های هم پیمایی مانند اوبر و لیفت رؤیایی را در سر می پرورانند که روزی تنها متکی بر اتومبیل های خودران باشند و این بلندپروازی ها، خون گروه هایطرفدار حقوق رانندگان را کمی جوشاندهاست.
در همین رابطه «سازمان حمل و نقل بخش شمالی نیویورک (UTA)» و «انجمن رانندگان مستقل (IDG)» در حال وارد کردن فشار برای توقف فعالیت اتومبیل های خودران در ایالت نیویورک هستند. سازمان های مذکور بر این باورند که حضور اینگونه اتومبیل ها می تواند به قیمت از دست رفتن هزاران شغل در صنعت حمل و نقل تمام شود.
انجمن «IDG» معتقد است که هم اکنون تنها نیاز به حفظ قوانین موجود است اما از طرف دیگر سازمان «UTA» پا را فراتر گذاشته و خواستار محرومیت 50 ساله اتومبیل های خودران است.
با این وجود باید گفت که این سخنان تنها جهت گیری سیاسی سازمان های یاد شده را نشان می دهد و تصمیم گیرندگان ایالت نیویورک ملزم بهگوش فرا دادن به صحبت های آنها نیستند.
به نظر می رسد «اندرو کومو» فرماندار کنونی نیویورک نیز ازصحبت های انجمن های«IDG» و«UTA» نهراسیده و در مقابل اعلام کرده که تمایل شدیدی به برقراری سرویس های هم پیمایی نه تنها در شهر نیویورک، بلکه در کل ایالت دارد. مسلماً جهت گیری مخالف سازمان های طرفدار حقوق رانندگان و کمپانی های تاکسی رانی مانند اوبر، می تواند به میدان مبارزه ای میان آنها و پیرامون اتومبیل های خودران بینجامد.