گرانترین و ارزانترین‌ وارداتی ها در آذرماه 1390

گرانترین و ارزانترین‌ وارداتی ها در آذرماه 1390

علی پاکزاد: رکورددار گرانترین خودروی وارداتی در آذرماه خودروی بی ام و 750LI است که با قیمتی معادل 135 هزار دلار به کشور وارد شده است . . .

تعداد خودروهای وارداتی در آذرماه به بالغ بر 5304 دستگاه بوده که بیشترین حجم واردات طی ماه های گذشته است. به نظر می رسد به رغم رشد تعداد خودروهای وارداتی، فهرست خودورهای بالا 100 هزار دلار در آذرماه نسبت به ماه های قبل کاهش پیدا کرده و به 12 دستگاه رسیده است.

در فهرست گرانترین خودروهای وارداتی طی آذرماه به جز یک دستگاه لکسوس، مابقی خودروها تولید کارخانه های آلمانی بی ام و، بنز و پورشه بوده اند.

در جدول زیر بالاترین قیمت دلاری مربوط به خودروی بی ام و 750LI بوده است ولی به دلیل آنکه زمان واردات قیمت دلار در زمان واردات این خودرو 1058 تومان بوده است قیمت ریالی آن از خودروی پورشه پانورامایی که در رتبه دوم قرار دارد ارزان تر است زیرا این خودروی پورشه با دلار 1071 تومانی به کشور وارد شده است.

(متوسط قیمت دلار ثبت شده برای واردات خودرو در آذرماه معادل 1088 تومان بوده، قیمت دلار در بازار آزاد معادل 1374 تومان و قیمت دلار رسمی نیز معادل 1094 تومان بوده است)

گرانترین و ارزانترین‌ وارداتی ها در آذرماه 1390

اما فهرست خودروهای زیر 15 میلیون تومان در آذرماه نیز شامل 1550 دستگاه است که نزدیک به 30 درصد واردات این ماه را تشکیل می دهد.

تمامی خودروهای زیر 15 میلیون تومانی واردات در آذرماه تولید کارخانه های هیوندا، کیا و تویوتا بوده است و مدل تمامی این خودروها 2011 و 2011 و تنها معدودی از آن‌ها در سال 2010 تولید شده اند.

گرانترین و ارزانترین‌ وارداتی ها در آذرماه 1390

درمیان فهرست مقدماتی گمرک ارزان ترین محموله ثبت شده مربوط به 100 دستگاه لکسوس 350rx است که قیمت هر کدام از این خودروها با قیمت 3.3 میلیون تومان به ثبت رسیده است! البته با توجه به آنکه این آمارها مقدماتی بوده و احتمال اشکال در آنها وجود دارد نمی توان این ارقام را درست دانست؛ چرا که از یک طرف این مدل در بازار داخلی در حال حاضر با قیمتی حدود 150 میلیون تومان عرضه می شود و از طرف دیگر نیز به دلیل تحریم ها این نوع خودرو که در امریکا تولید می شود به بازار وارد نمی شود.

به غیر از آن مورد، ارزان ترین خودروی وارداتی در آذرماه دو دستگاه خودروی رنو لتیتیود با قیمتی معادل 8.9 میلیون تومان به ثبت رسیده است.

در مجموع می توان گفت در جمع خودروهای ارزان قیمت وارداتی طی آذرماه بیشترین تعداد، مربوط به محصولات کارخانه کیا بوده است.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *