کیا سول 2012

کیا سول 2012

سير تغيير و تحول‌های طراحی در خودروهای جديد هيوندای/كيا بعد از ارائه مدل‌های جديد سراتو، اسپورتيج، سورنتو، كدنزا ،ريو و … اينك گريبان گير كراس‌اوور جمع و جور اين شركت؛ يعني كيا « سول » شده است . . .

Kia 2012 Soul
Kia 2012 Soul

کیا در نسل جدید سول، تمام تلاش خود را به كار گرفته تا خودرويی متحول در ظاهر و بهينه شده در بخش فني طراحي و توليد كند. در نماي ظاهری مشخصه های جديد در نظر گرفته شده موجب شده تا هارموني طراحي كلي بدنه با خودروهاي جديد ديگر كيا همچنان حفظ شود.

نماي جلو به لطف به كارگيري چراغ هاي بزرگ جديد در كنار لامپ هاي روشنايی LED در روز، كاپوت با طراحي جديد، جلو پنجره كشيده به سبك مدل‌هاي جديد كيا و در نهايت سپر جدید با ورودي بزرگ هوا در پايين، كاملا از مدل پيشين متمايز شده است.

Kia 2012 Soul
Kia 2012 Soul

در نماي عقب چراغ هاي بزرگ از طراحي جديدي بهره مي‌گيرند كه هم اكنون مجهز به تكنولوژي ديودهاي نوراني نيز شده‌اند. سپر جديد در نظرگرفته شده براي اين قسمت كه همچون نماي جلو، از طرحي اسپرت نيز سود مي‌برد از مهم‌ترين المان‌هاي بهينه شده در اين نما به حساب مي‌آيد.

Kia 2012 Soul
Kia 2012 Soul

با ورود به داخل كابين طراحي منحصر به فرد آن – همچون نماي ظاهري – يكي از نقاط قوت اين خودرو به حساب مي‌آيد. فضاسازي بسيار ايده‌آل در كنار سيستم‌هاي ارتباطي و سرگرمي جديد (با همكاري مايكروسافت) كه حتي در مدل استاندارد نيز در حد قابل قبولي گنجانده شده، مانند مدل قبلي نظر هر خريداري را به سوي خود جلب مي كند كه نبايد قيمت وسوسه انگيز آن را نيز از نظر دور نگه داشت!

Kia 2012 Soul
Kia 2012 Soul

در بخش قواي محركه دو پيشرانه جديد کیا وظيفه تامين نيروي لازم سول جديد را بر عهده دارند. پيشرانه در نظرگرفته شده در مدل پايه از نوع 1.6 لیتری GDI با حداكثر قدرت 135 اسب بخار است كه 11 درصد نسبت به مدل پيشين قدرتمندتر شده است.

Kia 2012 Soul
Kia 2012 Soul

براي مشترياني كه به دنبال قدرت بيشتری هستند نیز يك پيشرانه چهار سيلندر دو ليتري جديد ديگر به قدرت 160 اسب‌بخار و گشتاور 194 نيوتن متر (13 درصد قوي‌تر از پيشرانه مشابه قبلي) نيروي توليدي خود را به وسيله جعبه دنده شش سرعته دستي (قابل سفارش به اتوماتيك) به چرخ‌هاي جلو منتقل می‌كند.

کیا سول 2012 هم‌اکنون با قیمت 14,650 دلار در مدل پایه به فروش می‌رسد که در نسخه‌های فول آپشن این قیمت تا حدود 21,000 دلار نیز افزایش می‌یابد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *