کیا ری Ray هیبرید

کیا ری Ray هیبرید

کیا مدل مفهومی RAY را بروی پلاتفرم forte بصورت هیبریدی آماده نموده و در نمایشگاه اتوموبیل شیکاگو به نمایش گذاشت.

کیا ری Ray هیبرید

ray یک کانسپت چهار نفره است که با کمک مواد بسیار سبک، سقف هگزاگونال (با لایه‏های جذب‏کننده انرژی خورشیدی) و سیستم خودکار کنترل دما به‏عنوان پنجمین محصول کیاموتورز محسوب می‏شود که در استودیوی طراحی مرکزی کیا در ایرواین کالیفرنیا در سال 2009 طراحی شد.

کیا ری Ray هیبرید

در واقع طراحان معتقدند به ‏دلیل استفاده از خطوط تند آیرودینامیک روی بدنه و شیشه بسیار کشیده که از جلو تا دوسوم عقب را پوشش داده، به‏وجود آوردن کمترین میزان فاصله چرخ‏ها تا اطاق، اگزوزهای uشکل و یا در‏هایی که خلاف جهت یکدیگر باز می‏شوند همچنین چراغ‏های منحنی گونه عقب همانند طراحی هواپیما است.

کیا ری Ray هیبرید

در داخل هم چنین المان‏هایی به چشم می‏خورد و بخش عمده قطعات داخلی از مواد قابل بازیافت تولید شده است. حتی به غیر از نمایشگر پنل شکلی که روی کنسول وسط شبیه به یک مستطیل آیرودینامیک است و نشان‏دهنده میزان دمای داخل و بیرون، سرعت و یا انرژی باقی‏مانده در باطری است، سقف نیز دارای تکنولوژی بوده که در صورت تابش آفتاب شدید به کمک سیستم هوشمند تهویه مطبوع داخلی اجازه نمی‏دهد داخل اطاق گرم و برای سرنشنیان غیرقابل تحمل شود.

کیا ری Ray هیبرید

با این صفحه نمایشگر لمسی بسیار سبک می‏توان حتی پیشرانه را خاموش و روشن کرد و یا خودرو را در دنده قرار داد، همچنین به یک سیستم اطلاع‏رسانی-سرگرمی ساخته شده توسط ماکروسافت متصل است که پخش‏کننده فیلم و موسیقی و حتی منتقل‏کننده‏اش روی تلفن همراه به کمک سیستم بلوتوث است.

کیا ری Ray هیبرید

کیا ray برقی با دارا بودن ضریب پسار 0.25cd و سیستم فرمان بی‏سیم دارای پیشرانه 1.4 لیتری gamma از نوع gdi با قدرت 153 اسب‏بخار و یک موتور الکتریکی 78 کیلوواتی است که انرژی خود را از یک باطری لیتیومی پلیمری می‏گیرد که در کل می‏تواند 1200 کیلومتر جوابگو باشد. این خودرو که قادر به رسیدن به حداکثر سرعت 175 کیلومتر در ساعت است در حالت hev 3 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر و در حالت برقی 1.16 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر می‏سوزاند که با توجه به رینگ‏های 20 اینچی و تایرهای 195 با دیواره 50 که ضد اصطکاک هم هستند دارای طول 4.4، عرض 1.8، ارتفاع 1.3 متر و فواصل اکسل‏های 2.7 متر بوده و در کل نشان‏دهنده رشد کیا در پرداختن به تولید خودروهای مفهومی برقی برای نسل آینده است.

کیا ری Ray هیبرید

مشخصات فنی:

* Length: 173.2 inches / 4,400 mm
* Width: 72.8 inches / 1,850 mm
* Height: 53.5 inches / 1,360 mm
* Wheel base: 106.3 inches / 2,700 mm
* Tires: 195/50 R20 low-rolling resistance
* Engine: 1.4-liter Gamma 153-hp GDI engine / 78kw electric motor
* Transmission: CVT/ fixed ratio
* Batteries: Lithium-ion polymer
* Top Speed: 109 mph
* Fuel Economy
* Pure HEV Mode: 77.6 mpg
* Plug-in HEV Mode: 202.3 mpg
* Vehicle Range: 746 miles
* Cd: 0.25
* Steering: By-wire

منبع: مجله ماشین – autoblog – roadandtrack

توجه: برای دیدن تصاویر در اندازه واقعی ، روی آنها کلیک کنید.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *