کپی چینی بنتلی محصول جیلی

کپی چینی بنتلی محصول جیلی

نمایشگاه پکن را برای سازندگان چینی باید به دوقسمت تقسیم کنیم. یک قسمت شامل محصولات جدید، متمایز، مدرن و مستقل و بخش دیگر شامل محصلات کپی، بدون نوآوری و خسته کننده. جیلی انگلان سه محصول مفهومی را به این نمایشگاه آورده که آنها را باید در دسته دوم قرار دهید.

Geely Englon Sx6
Geely Englon Sx6

در مورد مدل SX6 در همان نگاه اول متوجه یک کپی از خودروی شاسی بلند ومفهومی بنتلی خواهید شد. اما نکته اینجاست که خود بنتلی هم بابت طراحی این مدل مورد نکوهش قرار گرفت و چهره خودروی آنها هم محبوبیتی نیافت (گرچه تعداد ثبت نام خرید این خودرو بسیار بالا بود ولی تقاضا برای تغییرات در طراحی آن نیز بنتلی را برای تغییرات در چهره آن مجاب کرد). حال انتظار از کپی آن چگونه خواهد بود؟

Geely Englon SC7-RS sedan
Geely Englon SC7-RS sedan

انگلان (Englon) شاخه انگلیسی جیلی محسوب می شود. چند سال پیش این شرکت که ساخت خودروهای تاکسی سیاه رنگ معروف لندن را از طریق کنترل شرکت “منگنز برنز”برعهده گرفته بود، به تملک جیلی درآمد تا بعنوان یک برند انگلیسی برای این شرکت چینی فعالیت نماید. از آن زمان جیلی به تدریج این محصول را بروزرسانی کرده است.

Geely Englon SX6
Geely Englon SX6

آخرین تلاش جیلی در قالب برند انگلان مدلهای مفهومی سدان SC7-RS و بروزرسانی مدلهای هاچ بک SC7-RV و کراس اوور SX6 است.موتور مدل سدان چهار سیلندر 1.8 لیتری است. در حالی که مدلهای 1.3 و 1.5 لیتری برای مدل SX6 و هاچ بک RV در نظر گرفته شده اند. البته برنامه های تولید این خودرو های نسبتا زشت هنوز نامشخص است.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *