کپی اندر کپی! چینی‌ها به خود نیز رحم نمی‌کنند!

کپی اندر کپی! چینی‌ها به خود نیز رحم نمی‌کنند!

بسیاری از مردم از ما می‌پرسند که دنیا باید با کپی کاری خودروساز چینی زوتی چه کند؟! واقعیت این است که کاری نمی‌شود کرد! به شوخی می‌گفتیم که کسی باید از خود زوتی نیز کپی کند تا حساب کار دستشان آید و بفهمند کپی کردن خودرو چه حسی دارد! خب حالا سازنده‌ی خودروی الکتریکی کند (LSEV) در شاندونگ چین این جوک را جدی گرفته و خودروی الکتریکی E200 EV زوتی را کپی کرده و آن را Tieke E200 نامیده‌اند!

cloned-zotye-1

خودرویی که می‌بینید E200 EV است که به‌خوبی چراغ‌ها، جلوپنجره و سپر آن کپی شده است.

cloned-zotye-1a

E200 (که اسمش هم از مدل‌های بنز گرفته شده!) یکی از خوش‌چهره‌ترین خودروهای زوتی در حال حاضر است و اگرچه کپی اسمارت فورتو به شمار نمی‌رود اما شباهت‌هایی با آن دارد. بهای این خودرو با اعمال مشوق‌های دولتی به 8623 دلار می‌رسد. قدرت پیشرانه‌ی الکتریکی خودرو 82 اسب بخار و گشتاور آن 165 نیوتون متر بوده و حداکثر می‌تواند تا 120 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. محدوده‌ی حرکتی آن نیز 220 کیلومتر اعلام شده است. شارژ خودرو با برق 220 ولت 8 ساعت طول می‌کشد. با استفاده از شارژر سریع در عرض 30 دقیقه می‌توان باتری را تا 80 درصد شارژ کرد.

اما Tieke e200 توسط کمپانی‌ای به نام شاندونگ لیتونگ ساخته می‌شود. این کارخانه تعداد زیادی خودروی الکتریکی کند تولید می‌کند.

cloned-zotye-6

cloned-zotye-6z

cloned-zotye-2

از قطعاتی که شاندونگ لیتونگ کپی کرده می‌توان به بدنه‌ای دورنگی، اسپویلر عقب، شیشه‌ی عقب، چراغ‌های پشتی و سپر به مه شکن‌های عجیب‌وغریب اشاره کرد. ستون C نیز بسیار شبیه از کار درآمده و این گربه‌ی کپی شده حتی درب‌های یکسانی با مدل ساخت زوتی دارد!

cloned-zotye-6a

cloned-zotye-6zz

cloned-zotye-6c

cloned-zotye-6e

cloned-zotye-9b

cloned-zotye-6b

باتری‌ها زیر صندلی راننده جاسازی شده و پیشرانه‌ی الکتریکی نیز روی اکسل عقب قرار دارد. بله این هیولا دیفرانسیل عقب است!

cloned-zotye-6f

cloned-zotye-6g

cloned-zotye-9

منتظر حرکت بعدی زوتی هستیم. آیا به دادگاه شکایت خواهند کرد؟ یا از همین Tieka نیز یک کپی خواهند زد؟ این ایده‌ی بدی نیست چراکه زوتی هنوز وارد بخش خودروهای LSEV نشده است!

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *