کلیشه‌ای‌ترین طراحی در نمایشگاه دیترویت

کلیشه‌ای‌ترین طراحی در نمایشگاه دیترویت

تویوتا FJ کروزر 2006 سقفی داشت که از رنگ‌آمیزی متفاوتی نسبت به بدنه بهره می‌برد. این رنگ تا ستون C و کمی زیر بخش بالایی پنجره‌های کناری ادامه داشت و شاید این کار آغاز کننده‌ی عصر جدید سقف‌های شناور بود. نیسان با بکار بردن جزئیات برشی از رنگ مشکی در ستون‌های C یا D ایده‌ی استفاده از طراحی سقف شناور را توسعه بخشید. سومین نسل مورانو 2015 این طراحی خلاقانه را با خود به همراه داشت و پدیدار شدن طراحی سقف شناور در نسل هشتم ماکسیما 2016 مهر تأیید دیگر بر استفاده از این خط‌مشی در مدل‌های مختلف نیسان بود. در نمایشگاه خودروی دیترویت سال 2017 خودروهای زیادی این طراحی را بکار گرفته بودند که ما به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • شورولت بولت EV

2017-chevrolet-bolt-ev-c-pillar

شاید این خودرو شبیه‌ترین طراحی سقف شناور به مورانو را داشته باشد. حداقل خودروی الکتریکی شورولت هیچ‌چیزی را از نیسان لیف کپی نکرده است.

  • جی ام سی تراین

2018-gmc-terrain-c-pillar

می‌توانیم فرض کنیم که تیم طراحی شورولت شاید پیش از رونمایی از سقف شناور مورانو سقف بولت را طراحی کرده باشند اما باور اینکه طراحان جی ام سی تراین هرگز بولت را ندیده‌اند سخت است.

  • تویوتا C-HR

2018-toyota-c-hr-c-pillar

تویوتا روشی متفاوت را داشته و برش مشکی سقف شناور خود را به گونه‌ای دیگر طراحی کرده است.

  • هوندا اودیسه

2018-honda-odyssey-c-pillar

هوندا برخلاف تویوتا خط پایین را در پیش گرفته و سقف شناور اودیسه همتراز خط شانه است.

  • لکسس LC 500

2018-lexus-lc500-c-pillar

حدس می‌زنیم شما نیسان را به یاد نخواهید آورد اما استون مارتین را چرا. (DB11 نیز طراحی سقف شناور را دارد اما استون مارتین در دیترویت حاضر نبود.)

  • تویوتا پریوس

2017-toyota-prius-c-pillar

بله چهارمین نسل پریوس تنها برای جوری جنس در دیترویت حاضر بوده اما اولین بار در سال 2016 ظاهر شده و واضح است که طراحی آن پیش از مورانو انجام پذیرفته است.

  • تویوتا کمری XSE

2018-toyota-camry-xse-c-pillar

کمری و پریوس متفاوت‌تر از دیگر طراحی‌های یاد شده هستند. البته این نوع طراحی سقف مشکی و سفید بیشتر شبیه فارادی فیوچر FF 91 است.

  • گک ترامپچی GE3

2018-gac-trumpchi-ge3-c-pillar

آخرین خودروی حاضر در نمایشگاه با این نوع طراحی که البته به برندی چینی تعلق دارد (و یادآور سنت کپی کاری چینی‌ها است) باعث شگفتی ما شد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *