پایان تولید نسل کنونی ب‌ام‌و M5 در این ماه

پایان تولید نسل کنونی ب‌ام‌و M5 در این ماه

پس از بیش از پنج سال، در این ماه تولید نسل کنونی ب‌ام‌و M5 که با کد F10 شناخته می‌شود متوقف خواهد شد. هرچند تولید نسل کاملاً جدید سری 5 از ماه اکتبر سال گذشته آغاز شده است اما ب‌ام‌و همچنان در کنار آن به تولید نسل قبلی M5 ادامه داده است. بااین‌حال به‌زودی نسل جدید M5 با کد F90 معرفی خواهد شد. وعده داده شده که M5 جدید سریع‌تر بوده و از فناوری‌های پیشرفته‌تری نسبت به نسل قبلی خود سود خواهد برد. بااین‌وجود عمدتاً به خاطر عملکرد وحشی نسل پیشین M5، هنوز هم از آن به‌خوبی یاد می‌شود.

BMW-M5-2014-02

M5 F10 مجهز به یک پیشرانهٔ 4.4 لیتری V8 توئین توربو است که در مدل استاندارد 560 اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما در مدل Competition Package این قدرت به 575 اسب بخار افزایش میابد. این در حالی است که ب‌ام‌و نسخهٔ تولید محدودی از M5 را نیز با نام 30 Jahre Edition معرفی کرد که 600 اسب بخار قدرت داشت. بااین‌حال نسل جدید M5 حتی از این هم قدرت بیشتری خواهد داشت.

bmw-m52

شاید یکی از دلایلی که ب‌ام‌و همچنان به تولید M5 F10 ادامه داده است این است که به‌احتمال‌زیاد این آخرین M5 خواهد بود که با گیربکس دستی قابل خریداری است زیرا سال گذشته تأیید شد که M5 F90 تنها با گیربکس اتوماتیک تولید خواهد شد.

پایان تولید نسل کنونی ب‌ام‌و M5 در این ماه

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *