ونوشا T90، محصول جدید نیسان و دانگ‌فنگ برای بازار چین

ونوشا T90، محصول جدید نیسان و دانگ‌فنگ برای بازار چین

ونوشا (Venucia) برند جدیدی است که چند وقتی است توسط شرکت مشترک دانگ‌فنگ-نیسان تأسیس شده و به تولید خودروهای مختلفی بر اساس پلت‌فرم‌های نیسان صرفاً مخصوص بازار داخلی چین می‌پردازد. این شرکت به‌تازگی خودرویی جدیدی را با نام T90 معرفی کرده است و حالا خبر رسیده که عرضهٔ آن به بازار چین آغاز شده است. قیمت T90 از 109,800 یوآن (15,800 دلار) آغاز شده و نهایتاً به 154,800 یوآن (22,300 دلار) می‌رسد. این خودرو پرچم‌دار جدید ونوشا محسوب شده و نسخهٔ تولیدی کانسپت Vow است که سال 2015 معرفی شد.

venucia-t90-9

ونوشا T90 دارای خطوط طراحی جسورانه‌ای است و از استایل یک کراس‌اوور کوپه برخوردار است اما نمی‌توان آن‌را به‌سادگی در یک کلاس خاص قرار داد. در بخش جانبی این خودرو، پروفیلی شیب‌دار و کم ارتفاع به همراه بخش عقبی بالا به چشم می‌خورد درحالی‌که ریل‌های روی سقف آن نیز مناسب به نظر می‌رسند. فاصلهٔ خودرو از سطح زمین هم 194 میلی‌متر است. ونوشا T90 بر اساس نسل کنونی نیسان مورانو ساخته شده و 4.79 متر طول، 1.86 متر عرض و 1.59 متر ارتفاع دارد درحالی‌که فاصلهٔ بین دو محور آن 2.76 متر است.

venucia-t90-7

venucia-t90-2-660x374

venucia-t90-8

فضای داخلی T90 به نظر بسیار خوب می‌رسد اما به خاطر رنگ تمام خاکستری، کمی تاریک احساس می‌شود. خریداران چینی به صفحه‌نمایش‌های لمسی بزرگ علاقه دارند و به همین دلیل ونوشا هم برای T90 صفحه‌نمایشی 12.3 اینچی ارائه کرده است که از نمونه‌های بکار رفته در تمامی محصولات نیسان بزرگ‌تر است. فرمان T90 با قسمت پایینی صاف خود، نمایی اسپرت داشته و در تونل مرکزی خودرو نیز یک کنترل‌کنندهٔ براق زیبا به چشم می‌خورد.

venucia-t90-3

venucia-t90-5ca

venucia-t90-4

سیستم‌عامل اطلاعاتی-سرگرمی این نیمه کراس‌اوور چینی/ژاپنی، IT-Commander نام دارد که البته از کارپلی اپل پشتیبانی نمی‌کند. سیستم صوتی خودرو هم مجهز به هشت بلندگوی Bose است. همچنین خوشبختانه برای کسانی که علاقه‌ای به لمس کردن ندارند، جهت استفاده از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو دکمه‌های کنترل‌کنندهٔ فیزیکی هم در نظر گرفته شده است. با وجود این‌همه تکنولوژی در کابین T90 انتظار ارائهٔ یک دسته‌دندهٔ فانتزی را داشتیم اما این‌طور نیست و ونوشا دسته‌دنده‌ای بزرگ را برای این خودرو در نظر گرفته که بی‌شباهت به نمونه‌های بکار رفته در تراکتورها نیست!

venucia-t90-5

venucia-t90-5c

اما این دسته‌دندهٔ بزرگ با پیشرانهٔ T90 تناسب دارد چراکه فعلاً فقط یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر بنزینی قدیمی نیسان برای آن ارائه شده است که تنها 145 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا یک نمونهٔ CVT به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند. ونوشا ادعا کرده است که T90 می‌تواند در 12.4 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

venucia-t90-7a

در عقب خودرو فضای کافی برای نشستن سه نفر وجود دارد اما صندلی‌های عقب بسیار تخت هستند. ولی بااین‌حال با وجود فقط 145 اسب بخار قدرت، مطمئناً سرنشینان شتاب بالا و حرکات تندی را تجربه نخواهند کرد. برای این خودروی بدون کلاس (!) سیستم دوربین دید عقب پیشرفته‌ای نیز ارائه شده است که البته جای تعجبی هم ندارد زیرا راننده مطلقاً نمی‌توان هیچ‌چیزی را از شیشهٔ عقب خودرو ببیند.

venucia-t90-5b

venucia-t90-5d

برای طراحی بیرونی این ماشین از المان‌های خلاقانه‌ای استفاده شده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به جلوپنجرهٔ متفاوت و نوار مشکی بین چراغ‌های عقب اشاره کرد. سر اگزوزها نیز نمایشی هستند و لولهٔ واقعی اگزوز در زیر سپر سمت چپ قابل‌مشاهده است. در کل ونوشا T90 دارای طراحی جسورانه و تکنولوژی‌های زیادی است اما پیشرانهٔ قدیمی آن ممکن است موجب عدم موفقیتش شود.

venucia-t90-6

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *