هیوندای رسما وانت ساز شد؛ معرفی پیکاپ کرتا ویژه بازار برزیل

هیوندای رسما وانت ساز شد؛ معرفی پیکاپ کرتا ویژه بازار برزیل

کراس اوور کامپکت کرتا (Creta) یکی از جدیدترین محصولات هیوندای برای بازار کشورهای در حال توسعه بوده و رقیبی برای فورد اکو اسپورت و رنو داستر به شمار می رود.

این خودرو که در برخی بازارها با نام IX25 و کانتوس شناخته می شود، برای اولین بار به عنوان یک اتومبیل مفهومی در نمایشگاه بین المللی پکن 2014 در معرض دید عموم قرار گرفت و چند ماه بعد نسخه تولیدی آن وارد خیابان ها شد.

هیوندای رسما وانت ساز شد؛ معرفی پیکاپ کرتا ویژه بازار برزیل

بر اساس گزارشی که در سایت کار اند درایور برزیل منتشر شده، ظاهرا تولید نسخه پیکاپ این کراس اوور مورد موافقت مدیران هیوندای قرار گرفته و از سال 2018 وارد خیابان های برزیلخواهد شد. انتظار می رود نمایشگاه خودروی سائوپائولو در سال بعد میزبان این پیکاپ کوچک کره ای باشد.

هیوندای رسما وانت ساز شد؛ معرفی پیکاپ کرتا ویژه بازار برزیل

شاید هیوندای کرتا و کیا KX3 چندان برای علاقه مندان به خودرو شناخته شده نباشند؛ اما باید اشاره کنیم که این دو کراس اوور کوچک نقشی کلیدی در رشد آمارفروش امسال گروه هیوندای-کیا داشته اند.

هیوندای رسما وانت ساز شد؛ معرفی پیکاپ کرتا ویژه بازار برزیل

نسخه پیکاپ کرتا بر روی پلت فرم فعلی و برای رقابت با فیات Toro و داستر Oroch در برزیل مونتاژ خواهد شد.

اگر چه تاکنون جزییات دقیقی درباره پیشرانه این پیکاپ منتشر نشده اما احتمالا در نسخه تک کابین با موتور 1.6 و در نسخه دو کابین با موتور 2 لیتری چهار سیلندر به صورت دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل ارایه می شود.

هیوندای رسما وانت ساز شد؛ معرفی پیکاپ کرتا ویژه بازار برزیل

حدود دو ماه پیش هیوندای با معرفی پیکاپ کانسپت Creta STC در نمایشگاه خودروی سائوپائولو خبرساز شد.

هیوندای رسما وانت ساز شد؛ معرفی پیکاپ کرتا ویژه بازار برزیل

هیوندای رسما وانت ساز شد؛ معرفی پیکاپ کرتا ویژه بازار برزیل

پیش از این و در نمایشگاه دیترویت سال 2015 نیز، این کمپانی کره ای با پیکاپ سانتاکروز حاضر شده بود؛ پیکاپی که احتمالا از اواخر سال 2018 به عنوان مدل سال 2019 تولید خواهد شد.

هیوندای رسما وانت ساز شد؛ معرفی پیکاپ کرتا ویژه بازار برزیل

هیوندای بعد از ورود به سگمنت های مختلف، این بار قصد دارد شانس خود را در بخش پیکاپ ها امتحان کند. شاید بازار برزیل به دلیل حضور عمدتا رقبای درجه دو و درجه سه، بتواند به بستری مناسب برای کسب تجربه هیوندای در ساخت پیکاپ تبدیل شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *