هوندا UR-V آمادهٔ عرضه به بازار چین

هوندا UR-V آمادهٔ عرضه به بازار چین

کراس‌اوور کاملاً جدید هوندا UR-V آمادهٔ عرضه به بازار چین است. این خودرو همانند ب‌ام‌و X6 یک کراس‌اوور کوپهٔ اسپرت است. البته UR-V اساساً همان هوندا Avancier است که در قسمت‌هایی چون کاپوت، جلوپنجره، چراغ‌های جلو، سپرها و چراغ‌های عقب با آن تفاوت دارد. البته ممکن است تعجب کنید که چرا هوندا قصد دارد دو خودرو تقریباً یکسان را به بازار عرضه کند.

Honda UR-V
Honda UR-V

علت این است که هوندا در چین با دو خودروساز چینی سرمایه‌گذاری مشترک یا جوینت ونچر انجام داده است که این دو سازندهٔ چینی با یکدیگر در رقابت بوده و می‌خواهند خودروهای مشابه همدیگر را به بازار عرضه کنند. شرکت‌های دیگری هم مانند تویوتا و فولکس‌واگن در چین دو سرمایه‌گذاری مشترک انجام داده‌اند و مشکلی مشابه مشکل هوندا را دارند. Avancier توسط سرمایه‌گذاری مشترک گوانگژو-هوندا تولید می‌شود درحالی‌که UR-V از طریق سرمایه‌گذاری مشترک دانگ‌فنگ-هوندا به تولید می‌رسد. این در حالی است که هوندا همچنین به همین طریق دو کراس‌اوور کامپکت Vezel و XR-V را نیز به ترتیب توسط گوانگژو-هوندا و دانگ‌فنگ-هوندا در چین تولید می‌کند.

Honda Avancier
Honda Avancier

Avancier از ماه اکتبر گذشته در بازار چین عرضه شده است اما UR-V بهتر از آن به نظر می‌رسد چراکه به‌عنوان‌مثال منافذ هوای تزئینی زشت زیر ستون A که در Avancier وجود دارند در UR-V حذف شده‌اند؛ اما پیشرانهٔ این دو کراس‌اوور یکسان است و هر دو از یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 272 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کنند که نیروی آن از طریق یک گیربکس 9 سرعتهٔ اتوماتیک ZF به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند.

honda-urv-3

البته برای Avancier یک موتور 1.5 لیتری توربو نیز ارائه می‌شود که 180 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور دارد و احتمالاً برای UR-V هم ارائه خواهد شد. این دو کراس‌اوور در عرض، ارتفاع و فاصلۀ محوری کاملاً یکسان هستند به‌نحوی‌که هردو 1.94 متر عرض و 1.67 متر ارتفاع دارند درحالی‌که فاصلۀ محوری آن‌ها نیز 2.82 متر است اما به خاطر طراحی متفاوت دماغه، طول آن‌ها کمی متفاوت است به‌گونه‌ای که Avancier طولی برابر با 4.81 متر دارد اما UR-V با 4.82 متر طول، حدود 1 سانتیمتر کشیده‌تر است.

honda-urv-2

UR-V در عقب دارای چراغ‌هایی متصل‌به‌هم است که نمایی بروز و مدرن دارند درحالی‌که دو سر اگزوز هم در طرفین سپر عقب آن دیده می‌شود. با توجه به طراحی اسپرت Avancier و UR-V، این دو کراس‌اوور قطعاً پنج‌نفره بوده و فضایی برای نصب ردیف سوم صندلی‌ها ندارند.

honda-urv-6

نمای داخلی این دو ماشین نیز یکسان است. تریم داشبورد به رنگ خاکستری بوده و یک پانل چوبی در مقابل صندلی سرنشین جلو به چشم می‌خورد. صفحه آمپر از نوع آنالوگ است درحالی‌که درست مانند Avancier یک صفحه‌نمایش لمسی 10.1 اینچی هم در مرکز داشبورد نصب شده است.

honda-urv-4

honda-urv-5

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *