نگاهی به فورد فیستا ST

نگاهی به فورد فیستا ST

بریتانیایی ها رابطه ای دیرینه با خودروهای سریع فورد دارند. رابطه ای که کم کم در کنار استفادهٔ بهینه فورد از این پتانسیل، به یک سنت در میان چشم آبی هایِ مو زرد تبدیل شده است. این بار فورد با هدف قرار دادن همین نقطه قوتِ بازار فروشش، مدل جدیدی از سری فیستا را ارائه داده است. خودرویی که خیلی زود جای خودش را باز کرد و حتی در نظرسنجی معروف Auto express به عنوان بهترین هاچ بک تند انتخاب گردید.

2013 Ford Fiesta ST
2013 Ford Fiesta ST

صحبت از خودرویی است تأثیر گذار با قدرتی فراتر از 180 اسب بخار، موتور توربو شارژری 1.6 لیتری، سیستم تعلیقی کارا، یک استیل ورزشی به همراه دو صندلی مجهز ریکارو و چند پکیج مهیج رانندگی با قیمتی در حدود 2000 پوند کمتر نسبت به دو رقیب اصلی یعنی رنواسپرت کلیو و پژو 208 جی تی آی. انتخاب ما برای بررسی، فورد فیستا ST-2 می باشد.

2013 Ford Fiesta ST
2013 Ford Fiesta ST

استیل
عرضه فیستا ST همزمان با ارائهٔ نسخه نو نوار شدهٔ فیستا هاچ بک انجام گرفت، با این حال شاهد تأثیر کمی از استیل این دو خودرو بر هم بوده ایم. فیستا ST با شیشه های جلویی ذوزنقه ای شکل، چراغ های جلوی باریک و در عین حال قدرتمند با ارائهٔ وسعت دیدی باور نکردنی، سپری با ظاهری پرخاشجوتر نسبت به قبل، استیلی ورزشی تر و قیمتی بی نهایت مناسب خود را از دیگر خودروهای سری فیستا مجزا کرده است. تمام نسخه های فورد فیستا اس تی در حالت سه درب ساخته شده اند (البته نوع پنج درب آن نیز وجود دارد که تنها برای بازار ایالات متحده ارائه شده است) و دارای تکنولوژی رادیویی BAD (پخش دیجیتال صوت)، بلوتوث، شیشه های گرمازا و استارت بدون دکمه هستند.

Ford Fiesta ST Interior
Ford Fiesta ST Interior

تجربه رانندگی با فورد فیستا ST
فورد دارای دو سطح عملکرد در بین خودروهای خود است. خودروهای RS دارای سطحی ممتاز و خودروهای گرمتر ST . با فرض چنین تقسیمی فیستا در سطح دوم قرار خواهد داشت. خودروهای مدل ST برای کاربرد روزمره طراحی شده اند. خودروهایی با امکان کنترل و هدایت آسانتر، ارائه تعدادی بی شمار دستورالعمل برای رانندگی بهتر، قدرتی در حدود 200 اسب بخار، انعطاف پذیری بالا به واسطهٔ گشتاور 240 نیوتن در متر، سیستم تعلیق 15 سانتی متر کوتاهتر از حالت عادی.
به این لیست طولانی، خواص آیرودینامیکی منحصر به فرد کناره های فیستا را که جای هیچ استرسی را برای راننده در طول مسیر باقی نخواهد گذاشت، اضافی کنید. همه این ها در کنار چالاکی افسانه ای، این خودرو را در بزرگراه ها و در لاینِ سرعت به اتومبیلی آرامش بخش مبدل خواهد کرد.

2013 Ford Fiesta ST
2013 Ford Fiesta ST

سطح ایمنی فیستا ST
فیستا اس تی دارای سطح خاصی از تکنولوژیِ تست شده ای است که فورد از آن بارها و بارها استفاده کرده است. موتوری 1.6 لیتری که اولین بار برای فورد کوگا استفاده شد و تمام کارایی آن را داراست و یک سیستم تعلیق عقب که آن را از B-MAX به عاریه گرفته است به همراه سیستم فرمان گیر صوتی SYNC و برنامه ریز الکترونیکی MyKey که به وسیله آن می توان حتی ریزترین جزئیات فیستا را برنامه ریزی کرد. مثلاً اگر شما پدری هستید که فرزندتان فیستا را برای یک مسافرت خارج از شهر از شما قرض می گیرد، می توانید با ارائه یک برنامه کنترل سرعت یا ایجاد یک محدودیت سرعت و حتی با کنترل میزان صدای سیستم پخشِ خودرو به فرزندتان کمک کنید تا سفر ایمنتری داشته باشد.
همه اینها در کنار دارا بودن هفت کیسه هوا و ثباتی بی نظیر برای کنترل الکترونیکی خودرو، یورو NCAP (برنامهٔ ارزیابی ایمنی خودروهای جدید اروپایی) را مجاب کرده است تا نشان پنج ستاره ایمنی خود را به فیستا ST اعطا کند.

2013 Ford Fiesta ST

Ford Fiesta ST Recaro seat

2013 Ford Fiesta ST

کارایی فیستا ST

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *