نگاهی به جیلی امگرند X7 اسپرت مدل 2017

نگاهی به جیلی امگرند X7 اسپرت مدل 2017

سام کاویانی: آیا زمانی را که تنها اشاره‌ای صرف به خودروهای چینی موجبات جوک و تمسخر را فراهم می‌آورد به خاطر دارید؟ این ذهنیت هنوز هم در این گوشه و کنار دیده می‌شود، حتی وقتی‌که طی چند سال اخیر، چند خودروساز چینی وارد بازار امارت شدند؛ و مشاهده اینکه که چه تحولات سریعی برایشان رخ می‌دهد در جای خود هیجان‌انگیز است، تحولاتی که شتاب حرکت آن حتی از کره‌ای نیز سریع‌تر است.

2017-geely-emgrand-x7-sport-3

تا چند سال پیش، جیلی کماکان به ساخت خودروهایی با طرح‌های عاریه‌ای و با کابینی ارزان‌قیمت، مبادرت می‌ورزید. در خلال این سال‌ها، آنها به خرید ولو اقدام نموده و طراح آن شرکت یعنی پیتر هاربی را هم به چنگ خود در آوردند. ثمرات ناشی از این کار، آشکارا در خودروی جدید جیلی امگرند X7 اسپرت دیده می‌شود. خودرویی با طرحی زیبا اما محافظه‌کارانه و درعین‌حال، کاملاً ابتکاری و اورجینال. شاسی‌بلند کوچک جیلی X7 دارای مختصاتی همچون یک کراس‌اوور است ولی سواری آن شباهت‌هایی هم به یک نسخه SUV واقعی دارد.

2017-geely-emgrand-x7-sport-4

اما کابین این خودرو جایی است که در آن سورپرایز واقعی رخ می‌دهد، کابینی که به طرز گسترده‌ای از متریال نرم، ازجمله پوشش‌های چرمی و فلزی واقعی در آن استفاده شده است. با کاربرد این مواد، جیلی ظاهر یک خودروی پریمیوم را برای این کراس‌اوور اقتصادی مهیا ساخته است. بی‌شک، کوک‌های ساختگی موجود بر روی برخی از پانل‌های درب‌های این خودرو با پلاستیک قالب‌ریزی شدند، ولی در کل بسیار جذاب به نظر می‌رسند. در این میان، دستگیره‌های فلزی که طرح آنها از پورشه کاین الهام گرفته شده و در کنسول میانی جای دارند، کمی افراطی به نظر می‌رسند، چنانکه گرافیک به‌شدت غیرضروری صفحه LCD پشت فرمان نیز، بدین ترتیب است. به‌عنوان نمونه، شما وقتی قصد تعویض ایستگاه رادیو را دارید، تصویر رادیو بر روی این صفحه نقش می‌بندد.

geely_emgrand_x7_sport_2017__7_

در کل، حجم فضای موجود در کابین این نسخه 5 نفری جیلی X7 بسیار خوب است، هرچند که فضای صندوق‌عقب کمی به کوچکی پهلو می‌زند؛ اما فضای کابین باوجود محفظه‌هایی که نگه‌دارنده‌های فنجان‌ها را می‌پوشاند، بسیار کاربردی است. صندلی‌های جلو به‌خوبی تقویت شده و به‌صورت اختیاری نیز برقی هستند، هرچند که صندلی‌های عقب قادرند با نیمکت‌های قابل خواباندن، گنجایش محل بار را وسعت دهند، اما پشتی صندلی (دو تکه) عقب این خودرو از چنین قابلیتی برخوردار نیست و این تنها نقص کوچکی است که ما توانستیم در خودرویی با کیفیت ساختی چنین بی‌نقص، پیدا کنیم.

geely_emgrand_x7_sport_2017__4_

geely_emgrand_x7_sport_2017__9_

تجهیزات تکنولوژیک در بالاترین مدل این خودرو که پرچم‌دار نیز محسوب می‌شود، بسیار گسترده هستند. این تجهیزات شامل مواردی چون: تعبیه یک صفحه LCD رنگی به سایز 7 اینچ در میان نشانگرهای پشت آمپر فرمان، یک صفحه نمایش لمسی چندرسانه‌ای به سایز 8 اینچ با درگاه USB و AUX، یک سیستم استریو دالبی مناسب، نویگیشن، بلوتوث، دوربین دید عقب با سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم ورود بدون کلید هوشمند، کروز کنترل، آینه‌های جانبی با قابلیت تاشوندگی به‌صورت برقی، چراغ‌های جلوی با لامپ LED، یک سانروف نیم سایز پانوراما، یک سیستم تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک با یک کانال مجزا برای صندلی‌های عقب که به نظر مناسب می‌رسد، هرچند که ما این خودرو را در ماه سرد ژانویه تست نمودیم. تجهیزات ایمنی استاندارد نیز شامل مواردی چون: سیستم‌های ABS با EBD،ESP، سیستم مانیتورینگ فشار باد تایرها و 6 عدد کیسه هوا می‌گردد (گرچه تیپ پایه دارای 4 عدد کیسه هوا است). این خودرو 5 ستاره را از موسسه ایمنی NCAP چین دریافت نموده است، موسسه‌ای که در حال حاضر ظاهراً از روش و رویه‌های موسسه یوروانکاپ پیروی می‌کند.

geely_emgrand_x7_sport_2017__5_

geely_emgrand_x7_sport_2017__3_

geely_emgrand_x7_sport_2017__10_

2017-geely-emgrand-x7-sport-9

2017-geely-emgrand-x7-sport-8

2017-geely-emgrand-x7-sport-7

geely_emgrand_x7_sport_2017__11_

باید گفت که هندلینگ این خودرو با توجه به بادی رول محدود بدنه و نیز چسبندگی مناسب ناشی از کاربرد تایرهای 225/60، بسیار خوب است. جیلی X7 به طرز خفیفی شناور و نیز، کمی سنگین‌تر از وزن خود به نظر می‌آید که به نظر می‌رسد که در مورد دومی، ویژگی‌هایی چون فاصله زیاد کف آن تا سطح زمین که مشابه شاسی‌بلندهای آفرود است و موضع بالای صندلی راننده، از دلایل اصلی پیدایش این امر در چنین خودروی بلند و باریکی هستند. البته ناگفته نماند که در یک رانندگی نیمه تهاجمی، هیچ‌گونه از عدم پایداری در جیلی X7 اسپرت مشاهده نشده است. این خودرو از سواری بسیار نرم و کابینی نسبتاً آرام در هنگام حرکت با سرعت‌های مجاز در بزرگراه‌ها بهره می‌برد. فرمان آن سبک است و واکنش مصنوعی “لاستیکی مانندی” دارد و در اغلب موارد، هیچ بازخوردی را هم از خود ارائه نمی‌دهد. ترمزها نیز مناسب هستند و فشردن پدال ترمز، حس سبکی را القاء می‌کند.

geely_emgrand_x7_sport_2017__13_

geely_emgrand_x7_sport_2017__12_

geely_emgrand_x7_sport_2017__15_

geely_emgrand_x7_sport_2017__1_

2017-geely-emgrand-x7-sport-5

جیلی X7، بسیار به نقش پسر بالغی نزدیک شده که دیگر نمی‌توان درباره آن جوک گفت. کیفیت ساخت آن به‌خوبی کره‌ای‌هاست، هندلینگ آن به‌خوبی ژاپنی‌هاست و تریم کابین آن به‌خوبی اروپایی‌هاست. تنها چیزی که به‌شدت از کمبود آن رنج می‌برد یک پیشرانه خوب است و نمی‌دانیم که چرا جیلی چنین پیشرانه‌ای را از شرکت ولو نمی‌گیرد. اگر در سال‌های آینده اصلاحاتی بر روی این خودرو صورت پذیرد، درنهایت ممکن است یک جیلی جایی را در لیست خودروهای توصیه شده ما پیدا کند.

geely_emgrand_x7_sport_2017__18_

geely_emgrand_x7_sport_2017__14_

نکات مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «DRIVEARABIA»

  • نمای ظاهری خوب در داخل و خارج
  • تریم کابین و تجهیزات
  • سواری راحت

نکات منفی این خودرو از دیدگاه سایت «DRIVEARABIA»

  • نیاز به پیشرانه بهتری دارد
  • حس “پلاستیک مانند” فرمان
  • فضای متوسط صندوق‌عقب

geely_emgrand_x7_sport_2017__2_

2017-geely-emgrand-x7-sport

2017-geely-emgrand-x7-sport-2

مشخصات فنی جیلی امگرند X7 اسپرت

  • نوع پیشرانه: 4 سیلندر- 2.4 لیتری تنفس طبیعی
  • توان: 153 اسب بخار
  • گشتاور: 225 نیوتن‌متر
  • شتاب صفر تا صد: 12 ثانیه (نسخه دو دیفرانسیل) و 10.9 ثانیه (نسخه تک دیفرانسیل)
  • حداکثر سرعت: 170 کیلومتر بر ساعت
  • مصرف سوخت: 12.5 لیتر در هر صد کیلومتر (در تست و با نسخه دو دیفرانسیل)
  • نوع سیستم فنربندی جلو: مستقل
  • نوع سیستم فنربندی عقب: مستقل
  • نوع کالیپر ترمز جلو و عقب: دیسکی
  • طول/عرض/ارتفاع: 4519/1831/1694 میلی‌متر
  • فاصله بین دو محور: 2670 میلی‌متر
  • وزن خالص: 1550 الی 1625 کیلوگرم
  • قیمت: 59,995 درهم یا 16,280 دلار (نسخه تک دیفرانسیل) و 79,995 درهم یا 21,700 دلار (نسخه دو دیفرانسیل)
[دانلود ویدئو]

منبع:
YALLAHMOTOR
DRIVEARABIA

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *