نگاهی به تویوتا کرولا 2012

نگاهی به تویوتا کرولا 2012

پرچمدار کیفیت، اعتماد، ارزش و کارایی در کارخانه تویوتا به سن چهل سالگی رسیده است. تویوتا کرولا، اتوموبیلی که همیشه به کیفیت و اطمینان شهره بوده و باعث افتخار سازندگانش شده، قصد دارد همچنان این روند را ادامه دهد. گرچه مدل 2012 کرولا، تغییرات بزرگ و چشمگیری را بخود نمی بیند. و بنظر می رسد که تنها با یک فیس لیفت و ارتقای ساده روبرو شویم.

toyota corolla 2012 L
toyota corolla 2012 L

تویوتا کرولا 2012 همچنان با ارائه سیستم هایی نظیر کنترل ثبات خودرو (VSC) و کنترل کشش (TRAC) و سیستم ضد قفل ترمز (ABS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و سیستم کمک ترمز و … در دستیابی به استانداردهای ایمنی پیشتاز است. ساختار شاسی بگونه ای طراحی شده که انرژی حاصل از تصادف را در کل بدنه پخش می کند. صندلیها نیز در هنگام تصادف از طریق یک سیستم کابلی کشیده شده و پشت سریها به سمت بالا و جلو حرکت می کنند تا با کاهش دامنه حرکت سرها، نیروی وارده و ضربه به سر سرنشینان را کاهش دهند. تمام مدلهای کرولا با شش کیسه هوا شامل ایربگ های جلو، جانبی و پرده ای ارائه می شوند.

toyota corolla 2012 L
toyota corolla 2012 L

زمان اولین سرویس اصلی این خودرو در کیلومتر 60 هزار است و بنابراین در دو سال اول با خیال راحت و بدون دغدغه هزینه های نگهداری می توانید خودروی کرولای خود را برانید.
کرولای 2012 در سه کلاس شامل مدل پایه L ، مدل LE و نمونه اسپرت S تولید خواهد شد. تمام مدلهای کرولا با موتور 1.8 لیتری چهار سیلندر که توان تولید 132 اسب بخار نیرو در 6000 دور در دقیقه و 128 پوند فوت گشتاور در 4400 دور در دقیقه را دارد، مسلح شده اند. سیستم زمانبندی متغیر سوپاپها (VVT-i) با عملکرد هوشمند خود باعث افزایش راندمان و کاهش مصرف سوخت می گردد. البته موتورهای دیگر ازجمله موتور هیبریدی نیز برای آن قابل دسترس خواهد بود.
یک گیربکس 5 سرعته دستی یا چهار سرعته اتوماتیک برای انتقال این نیرو به چرخها در نظر گرفته شده است.

toyota corolla 2012 interior
toyota corolla 2012 interior

کرولای 2012 در 100 کیلومتر مسافت شهری 8.1 لیتر سوخت مصرف می کند. در حالیکه این میزان مصرف در بزرگراه به 6.4 لیتر کاهش می یابد.

2012 Toyota Corolla rear seat
2012 Toyota Corolla rear seat

در پاسخ به تقاضای خریداران، سیستم صوتی این خودرو با قابلیتهای جدید نظیر اتصال به آی پاد و پورت USB و بلوتوث و سیستم خودکار تنظیم حجم صدا و حذف نویز ارائه می شود. بعلاوه تجهیزات و امکاناتی نظیر تهویه مطبوع با فیلتر گرده گیاهان، چهار بلند گو، نمایشگر وضعیت مصرف سوخت و کامپیوتر سفری، صندلیهای تا شونده عقب و چرخهای 15 اینچی در مدلهای پایه کرولا قرار داده شده اند. برای مدل اسپرت چرخهای 16 اینچی آلیاژی، چراغهای هالوژن، پانلهای آیرودینامیک بدنه، اسپویلر، صندلیهای اسپرت و اگزوز کرومی به تجهیزات فوق افزوده می شوند.

2012 Toyota Corolla s
2012 Toyota Corolla s
2012 Toyota Corolla s
2012 Toyota Corolla s

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *