آئودی سرانجام از گونه RS نسل جدید سری 5 خود پرده برداشت.
در نمای بیرونی، ورودیهای بزرگتر هوا، جلوپنجره عریضتر، ورودی و خروجی هوای جانبی، لوله اگزوزهای تخممرغی RS، اسپویلر باریک لبه صندوق عقب، رینگهای 19 اینچی استاندارد و 20 اینچی سفارشی، دیفیوزر اختصاصی RS و برخی اختصاصات تریمهای مختلف نقاط تمایز این نسخه نسبت به مدلهای دیگر هستند.
زیر کاپوت قلب 2.9 لیتری TFSI شش سیلندر V شکل توربو دوقلو کاملاً جدید (اختصاصی این نسخه) جای گرفته است. این پیشرانه تازهنفس 443.8 اسب بخار قدرت و 600 نیوتونمتر گشتاور (170 نیوتونمتر بیشتر از نسل قبلی) تولید میکند تا همهچیز برای ثبت شتاب صفر تا یکصد کیلومتر بر ساعت در 3.9 ثانیه و دستیابی به سقف سرعت 280 کیلومتر بر ساعت (در صورت انتخاب بسته سفارشی Dynamic) مهیا باشد.
طبق گفتههای آئودی، RS5 جدید با مصرف سوخت 8.7 لیتر در یکصد کیلومتر و آلایندگی 197 گرم بر کیلومتر، در مقایسه با نسل پیشین 17 درصد بازدهی بیشتری ارائه میکند. همچنین وزن خشک آن به میزان 60 کیلوگرم (132 پوند) کاهش یافته و به عدد 1655 کیلوگرم رسیده است.
از سایر تجهیزات فنی این نسخه میتوان به سامانه تعلیق اسپرت با ارتفاع کمتر و کنترل پویای سواری (DRC)، ترمزهای کربن سرامیکی، فرمان پذیری پویا، تجهیزات اختصاصی کد RS و سامانه انتخاب حالت رانندگی آئودی با سه گزینه (Individual)، پویا (Dynamic) و راحت (Comfortable) اشاره کرد.
داخل اتاق صندلیهای اسپرت RS با روکش ناپا و دوخت الماسیِ سفارشی میزبان سرنشینان هستند. غربیلک فرمان در قسمت پایین صاف شده و چندین عملکرد مختلف را در خود جای داده است. حروف RS هم همانطور که انتظار داشتیم روی صندلیها، فرمان، آستانه دربها، کنسول میانی و نمایشگرهای کابین مجازی آئودی به چشم میخورند.