به نظر می رسد فولکس واگن قصد دارد از نسل هفتم گلف در چهارم سپتامبر پرده برداری کند. همان طور که در تصاویر مشاهده می کنید فولکس واگن در حال تست و آزمایش مدل R این خودرو نیز در آلمان می باشد.
گلف نسل جدید، از فولاد آلیاژی با مقاومت بالا و وزن پایین بهره می برد. بعلاوه کاهش 23 درصد در مصرف سوخت و 13.9 درصد در آلایندگی از افتخارات آن خواهد بود.
گلف R جدید با چند تغییر نسبت به مدل فعلی ارائه خواهد شد. این خودرو اسپرت فولکس واگن با اگزوزهای اسپرت، ترمز بزرگ و چرخ های متفاوت طراحی شده است. گلف R حدود 70 کیلوگرم نسبت به مدل فعلی کاهش وزن داشته است. در حالیکه مدلهای استاندارد نسل تازه گلف حدود 100 کیلوگرم سبکتر از نسل قبل می باشد. این درحالیست که اندازه این اتومبیل نسبت به مدلهای پیشین بزرگتر شده است.
فولکس گلف R قرار است تا سال آینده، دقیقاً یک سال زودتر از زمان مشخص شده وارد خط تولید شود. موتور فعلی نصب شده بر روی این خودرو EA113 به حجم 2 لیتر است که فولکس واگن می خواهد موتور EA888 را نیز بر روی آن نصب کند. موتور مدلهای استاندارد گلف نیز طیف متنوعی شامل چهار موتور بنزینی و دیزلی را شامل می شود.
موتور جدید 4 سیلندر توربو مدل R بر روی آئودی s3 آینده نیز نصب خواهد شد. فعلاً جزئیات تایید نشده است و مقامات VW اندکی تردید دارند، اما به احتمال زیاد قدرت این خودرو از 266 اسب بخار به 276 اسب بخار افزایش پیدا می کند. این نیرو به هر چهار چرخ منتقل می شود، گیربکس آن هم به صورت استاندارد شش سرعته دستی است اما در صورت تمایل خریداران می توانند نوع هفت سرعته را سفارش دهند. در عین حال گیربکس شش سرعته دوکلاچه DSG اتوماتیک نیز در دستور کار قرار دارد.
مانند دو مدل گلف و GTI، گلف R نیز بر پلتفرم جدید MQB طراحی شده است. استفاده از پلتفرم مشترک کاهش 20 درصدی هزینه تولید و 30 درصدی زمان ساخت را به همراه دارد. این صرفه جویی می تواند برای ساخت و توسعه مدلهای جدید و همچنین استفاده از سیستمها و امکانات بیشتر برای هر خودرو صرف شود.