پس از رسوایی عظیم گروه خودروسازی فولکس واگن در مورد تقلب در میزان آلایندگی خودروهایش و شکایت مقامات ایالات متحده آمریکا از این خودروساز، گروه فولکس واگن با ارائه نمونه الکتریکی از گلف توانست به موفقیت بزرگی در زمینه خودروهای الکتریکی دست پیدا کند. این فولکس گلف تمام الکتریکی می تواند 136 کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند.
اما این نمونه کارایی لازم را برای مسافرت های برون شهری ندارد و از این رو مهندسان فولکس واگن در آزمایشات خود به باتری هایی دست یافتند که با 15 دقیقه شارژ می توانند خودروی الکتریکی را 483 کیلومتر جا به جا کنند.
به گفته ی مدیرعامل فولکس واگن آقای ماتیاس مولر به احتمال زیاد اولین نمونه از خودروهای الکتریکی مجهز به این فناوری یک سدان کوچک خواهد بود و از نمونه احتراق داخلی مشابه قیمتی ارزان تر خواهد داشت.
او اضافه کرد که در اواخر سال 2018 یا اوایل 2019 این گونه خودروها به بازار عرضه خواهد شد و عملکرد آن در زمان عرضه بهبود خواهد یافت.
البته هدف فولکس واگن برای عرضه گسترده ی خودروهای تمام الکتریکی سال 2025 می باشد که بخش اعظم تولیدات گروه فولکس واگن را خودروهای الکتریکی تشکیل خواهند داد.
جایگاه های مخصوص شارژ تسلا موسوم به سوپرشارژر Supersharger برای شارژ 50 درصدی باطری خودروها به 20 دقیقه زمان نیاز دارد و محصولات تسلا با یک بار شارژ سریع 20 دقیقه ای، مسافتی برابر با 185 تا 202 کیلومتر را طی می کنند.
دیگر زیرمجموعه فولکس واگن یعنی پورشه قصد عرضه سوپرکار تمام الکتریکی خود به نام Model E را به بازار دارد. البته عرضه این خودرو سال 2019 آغاز می شود و بصورت رسمی وارد خط تولید می شود.
طبق تحقیقات انجام شده خودروهای اسپرت الکتریکی برای رسیدن به سرعت های بالا به جریان شارژ 800 ولت نیاز دارند که رسیدن به رقم برای خودروهای الکتریکی با چالش هایی همراهاست.
برای مثال تسلا مدل اس هایی که در بازار وجود دارند می توانند به کمک سوکت های 240 ولتی به سرعت 95 کیلومتر در ساعت برسند و شارژ 80 درصدی باتری آن ها در حدود 4 ساعت به طول می انجامد.بنابراین پورشه برای تولید خودروی اسپرت تمام الکتریکی نیاز به تکنولوژی های جدیدی دارد.
به هر صورتی است گروه فولکس واگن به دنبال راهکاری است که رسوایی بزرگ سال گذشته را پشت سر بگذارند و دوباره نظر مشتریان دوستدار محیط زیست را به محصولات خود جلب کند.
در این راستا اولین محصول یک سدان سایز کوچک خواهد بود و در قدم های بعدی نوبت به یک مدل کوپه، یک ون سبک برای جابه جایی و حمل بار در شهر، نمونه ای از یک سدان لوکس و در نهایت مدل تولیدی از نمونه برقی فولکس واگن استیشن خواهد بود.
خودرو برقی
عالییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
عالییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی