غول جستجوی روسیه با همکاری کاماز به دنیای اتومبیل های خودران قدم گذاشت

غول جستجوی روسیه با همکاری کاماز به دنیای اتومبیل های خودران قدم گذاشت

کمپانی Yandex را می توان از همه نظر شرکتی معادل گوگل دانست، که در تمامی بازارهای غیر قابل دسترس ساکنین مانتن ویو فعالیت عمده ای دارد،و به تازگی در حوزه اتومبیل های خودران مشغول به کارشده است.

شرکت مورد بحث که موتور جستجوی اصلی کشور روسیه را در کنار خدمات متنوع دیگر در اختیار دارد، اخیراً با کمپانی کامیون سازی «کاماز»، مؤسسه تحقیقات دولتی NAMI و شرکت مطرح «دایملر» وارد همکاری شده تا به دنیایماشین هایهوشمند و خودران وارد شود.

طبق گزارش های موجود، نقش «یاندکس» در این زمینه، فراهم سازی فناوری های موجود در حوزه بینایی کامپیوتری، هوش مصنوعی و تشخیص گفتار است. مؤسسه NAMI نیز در زمینه تست و امکانات تحقیقاتی ایفای نقش می کند، و سهمشرکت «کاماز» نیز مشخصاً بهره گیری از توان تولید سخت افزاری برای طراحی و ساخت مینی بوس های خودران خواهد بود.

گفتنی است کمپانی «یاندکس» در این زمینه با سرعت زیادی پیش می رود و قصد دارد تا سال آینده اولین ماشین خودران را در مسیرهای ویژه بیازماید. این خودروی 12 نفره، می تواند در هر مرحلهبیش از 200 کیلومتر را طی کند.جالب است بدانید اتوبوس خودران 12 نفره Olli که در حال حاضر در واشنگتن فعالیت می کند، تنها قابلیت طی کردن نصف مسافت فوق را دارد.

در این گزارش آمده که مسافرین این اتوبوس خودران قادرند از طریق اپلیکیشن مربوطه در اسمارت فون، مقصدشان را مشخص نمایند. در نتیجه این ماشینرا می توان نوعی تاکسی گروهی در نظر گرفت.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *