شرکت Scuderia Cameron Glickenhaus یا بهطور مخفف SCG مدتی طولانی است که سوپراسپرتی را با نام 003 معرفی کرده است اما درنهایت نسخهٔ جادهای این سوپراسپرت خیرهکننده را در نمایشگاه ژنو امسال رونمایی کرد. نمونهٔ به نمایش درآمده در ژنو لباسی سفیدرنگ با تریم فیبر کربنی بر تن دارد که چهرهٔ خوشتیپ آنرا زیباتر جلوه میدهد. همچنین این سوپراسپرت در دو نسخهٔ Stradale و Competizione عرضه خواهد شد که اولی با حرف S و دومی با حرف C شناخته میشود. نمونهٔ به نمایش درآمده در ژنو نیز از نوع Stradale بوده و 003S نام دارد.
SCG میگوید که 003S در هنگام حرکت با سرعت 250 کیلومتر در ساعت 700 کیلوگرم نیروی رو به پایین یا همان داونفورس تولید میکند درحالیکه توان تحمل شتاب جانبی خارقالعادهای بیش از 2.5 جی را هم در پیچها دارد؛ اما قلب تپندهٔ این سوپراسپرت فوقالعاده نیز بسیار جالبتوجه است زیرا 003 از یک نیروگاه 4.4 لیتری V8 بایتوربو استفاده میکند که 800 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور تولید کرده و آنرا از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ سکوئنشال به چرخهای عقب تحویل میدهد. این نیرو توسط لاستیکهای دانلوپ 325 در عقب به مسیر منتقل میشود درحالیکه برای جلو هم از لاستیکهای 265 استفاده شده است.
با تمام اینها، SCG میگوید که 003S کمتر از 1360 کیلوگرم وزن دارد درحالیکه در کمتر از سه ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت رسیده و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 350 کیلومتر در ساعت را دارد؛ اما مهمترین ادعای SCG این است که 003S خواهد توانست با پیمودن یک دور پیست نوربرگرینگ در 6 دقیقه و 30 ثانیه، رکورد تازه ثبتشدهٔ 6 دقیقه و 52 ثانیهٔ لامبورگینی اوراکان پرفورمانته را شکسته و سریعترین خودروی نوربرگرینگ و یا به عبارتی سلطان جهنم سبز لقب گیرد.
هنوز هیچ صحبتی از زمان آغاز فروش SCG 003 و همینطور قیمت آن نشده است اما گزارشهای قبلی نشان میدهند که این سوپراسپرت میتواند قیمتی بیشتر از 1 میلیون دلار داشته باشد. همچنین گفته شده که این شرکت هنوز به دنبال راههایی برای تأمین مالی جهت تولید 003 است و هماکنون با گروههایی که میتوانند بودجه لازم را تأمین کنند در حال مذاکره است. پروتوتایپهای این ماشین نیز توسط Manifattura Automobili Torino تولید شدهاند.
پوشش کامل جدیدترین خبرها و رویدادهای نمایشگاه خودروی ژنو 2017 در پدال. همراه شما خواهیم بود…