سوپراسپرت تولید محدود ایتال‌دیزاین معرفی شد

سوپراسپرت تولید محدود ایتال‌دیزاین معرفی شد

پس از انتشار تیزرهای فراوان، سرانجام ایتال‌دیزاین سوپراسپرت تولید محدود خود را رونمایی کرد. این سوپراسپرت فوق‌العاده که هنوز نامش اعلام نشده قرار است برای اولین بار در نمایشگاه ژنو به نمایش درآید. از این سوپراسپرت تنها پنج دستگاه ساخته خواهد شد که همگی تا قبل از پایان سال جاری تولید می‌شوند. این سوپرکار ایتالیایی دارای بدنه‌ای تهاجمی است که تماماً از فیبر کربن ساخته شده و روی یک شاسی ماجولار متشکل از ترکیبی از آلومینیوم و فیبر کربن نصب شده است. این اقدامات ازآن‌جهت انجام گرفته که تا حد امکان وزن خودرو کاهش یابد. ساختۀ تهاجمی ایتال‌دیزاین 4.84 متر طول، 1.97 متر عرض و 1.20 متر ارتفاع دارد.

italdesign-supersport-2017

اما در سینهٔ این ساختهٔ ایتال‌دیزاین یک پیشرانهٔ 5.2 لیتری V10 تنفس طبیعی نصب شده که مشخصات آن در زمان عرضه به بازار اعلام خواهد شد. البته به‌احتمال‌زیاد این همان پیشرانهٔ لامبورگینی اوراکان و آئودی R8 است که در این دو سوپراسپرت 610 اسب بخار قدرت و 560 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. بااین‌حال هرچند ایتال‌دیزاین قدرت این سوپراسپرت را اعلام نکرده است اما خوشبختانه گفته است که در فقط 3.2 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت خواهد رسید و حداکثر سرعت آن نیز بیش از 330 کیلومتر در ساعت خواهد بود. این اعداد تقریباً مشابه لامبورگینی اوراکان LP610-4 هستند که شتاب صفرتاصد آن 3.2 ثانیه و حداکثر سرعتش 325 کیلومتر در ساعت است.

italdesign-2017-geneva-moto

اما آنچه که سوپراسپرت ایتال‌دیزاین را از دیگر همنوعانش متمایز می‌کند، طراحی بیرونی بسیار تهاجمی و فوق‌العادهٔ آن است. در نمای بیرونی این ماشین ورودی‌های هوایی در روی گلگیرهای جلو و عقب به همراه اسپلیتر برجستهٔ جلو و باله‌های جانبی بیرون زده دیده می‌شود درحالی‌که در نمای عقبی آن یک دیفیوزر عظیم بکار رفته است. به‌طورکلی این سوپراسپرت موتور وسط نشانه‌های طراحی مشترکی با آئودی R8 و لامبورگینی اوراکان دارد. پس از نمایش عمومی این ماشین در نمایشگاه ژنو در 17 اسفند، تولید آن تنها در پنج دستگاه در کارخانهٔ ایتال‌دیزاین در تورین ایتالیا آغاز خواهد شد. قیمت نسخهٔ کوپهٔ این سوپراسپرت تولید محدود از 1.5 میلیون یورو آغاز می‌گردد.

italdesign-supersport-2017

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *